tis 16 feb 2010, 13:39#82258Hejsan.
18Kr litern låter humant, man priset ja betalade är 36Kr litern. Ska kolla lantmanna här i Karlstad får ja se. Till kalmar får ja lägga 1000Kr exra i soppa till bilen så det funkar inte riktigt för mej, men tack för tipset, hehe.....
Motorsåg och handhållet
Kör ni med miljöbensin?

tis 16 feb 2010, 16:37#82273Kör alltid med miljöbensin i min såg. Tycker att avgaserna är mildare att andas in när jag gör det
tis 16 feb 2010, 18:09#82281
Missade att du betalat 179/st för femlitarna, det känns väl nästan som att det har blivit något missfel? Vart köpte du dunkarna?
erikstodene skrev:Hejsan.
18Kr litern låter humant, man priset ja betalade är 36Kr litern. Ska kolla lantmanna här i Karlstad får ja se. Till kalmar får ja lägga 1000Kr exra i soppa till bilen så det funkar inte riktigt för mej, men tack för tipset, hehe.....
Missade att du betalat 179/st för femlitarna, det känns väl nästan som att det har blivit något missfel? Vart köpte du dunkarna?
"Du kan ta smålänningen ur Småland men aldrig Småland ur smålänningen"
ons 17 feb 2010, 08:12#82349Vart hittar man en sån tapp?
ons 17 feb 2010, 08:42#82352Du menar Sveriges hamnstand No.1? Vart ska ja börja leta tror du? Företag? Firma?
ons 17 feb 2010, 10:13#82361http://www.aspen.se/Files/PDF/ovrigt/Bulk.PDF
Varsego!
Varsego!
"Du kan ta smålänningen ur Småland men aldrig Småland ur smålänningen"
ons 17 feb 2010, 14:56#82369Aspen har jag också kört med de senaste åren, både i skogen och i trädgården. Men jag har en gammal gräsklippare som verkligen inte går med det i tanken. Kunde lika gärna hälla i vatten...
Dessutom har jag en Husqvarnasåg av nyare modell som har strulat som faen, och den går ännu sämre med just Aspen i tanken. Har haft in den på service flera gånger för förgasarbyte och intrimning av densamma, men utan att det blir bättre.
Dessutom har jag en Husqvarnasåg av nyare modell som har strulat som faen, och den går ännu sämre med just Aspen i tanken. Har haft in den på service flera gånger för förgasarbyte och intrimning av densamma, men utan att det blir bättre.
tor 18 feb 2010, 00:36#82447
Prescis, så gjör jag med. Aldrig någon miljöolja. Har ska sågene få varva fullt.
Dessutan ska dom kunna stå still et tag utan at kedjemiljöolja ska strula til systemet.
Minskar längden på mitt liv gjör det nog, men det e det ju mycket annat ochså som gjör, om det e någon tröst.
gasljus skrev:Nej jag kör inte med miljöbensin, jag kör med riktiga grejor och mineralolja till kedjan...
Prescis, så gjör jag med. Aldrig någon miljöolja. Har ska sågene få varva fullt.
Dessutan ska dom kunna stå still et tag utan at kedjemiljöolja ska strula til systemet.
Minskar längden på mitt liv gjör det nog, men det e det ju mycket annat ochså som gjör, om det e någon tröst.
Valmet 665s/skogshytt, valtra-valmet 6400, XCG 230LC, Hanix H55DR/Naarva stegmaster, Kesla 102HD/kran 304T, Dalen 2054 vedmaskin+kisa stegmater, Igland wp2000, TR110 vedkutter, Jonsered 2054,-dolmar ps5000. Hva 42, Suzuki king quad 280cc
tor 18 feb 2010, 09:56#82471Alkylat bränsle påverkar inte varvet eller kedjan. Förutsatt att man vet vad man ska ha det till o använder det rätt förståss!
Jag har inte märkt nåt negativt i motorns gång, tvärt om.
Jag har inte märkt nåt negativt i motorns gång, tvärt om.
Såg samlare av grövre kaliber....
www.chainsawcollectors.se
www.chainsawcollectors.se

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).