Motorsåg och handhållet

Kör ni med miljöbensin?

121 inlägg 45329 visningar 10 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Kör ni med miljöbensin?

erikstodene  
#82258 Hejsan.

18Kr litern låter humant, man priset ja betalade är 36Kr litern. Ska kolla lantmanna här i Karlstad får ja se. Till kalmar får ja lägga 1000Kr exra i soppa till bilen så det funkar inte riktigt för mej, men tack för tipset, hehe.....

Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Kör ni med miljöbensin?

Jimmy_Nilsson  
#82273 Kör alltid med miljöbensin i min såg. Tycker att avgaserna är mildare att andas in när jag gör det

Avatar Fallback

Re: Kör ni med miljöbensin?

Robertberg  
#82281
erikstodene skrev:Hejsan.

18Kr litern låter humant, man priset ja betalade är 36Kr litern. Ska kolla lantmanna här i Karlstad får ja se. Till kalmar får ja lägga 1000Kr exra i soppa till bilen så det funkar inte riktigt för mej, men tack för tipset, hehe.....


Missade att du betalat 179/st för femlitarna, det känns väl nästan som att det har blivit något missfel? Vart köpte du dunkarna?

Användarvisningsbild

Re: Kör ni med miljöbensin?

th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#82291 Handlarn hemma hade en drive. 16 kr för en enlitersflaska Aspen 2T om man köpte minst 5l. Tömde lagret, men det var inte så mycket kvar :sad:

Användarvisningsbild

Re: Kör ni med miljöbensin?

bengt.a  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#82348 Köpte Aspen på tapp häromdagen,19.34/litern.

Avatar Fallback

Re: Kör ni med miljöbensin?

erikstodene  
#82349 Vart hittar man en sån tapp?

Användarvisningsbild

Re: Kör ni med miljöbensin?

bengt.a  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#82351 Sulvik,tror det ska finnas även i avkroken Karlstad.

Avatar Fallback

Re: Kör ni med miljöbensin?

erikstodene  
#82352 Du menar Sveriges hamnstand No.1? Vart ska ja börja leta tror du? Företag? Firma?

Användarvisningsbild

Re: Kör ni med miljöbensin?

bengt.a  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#82355 Sök på Aspen och se om det kan finnas en lista över tappar,har sett en lista,men kan inte komma på var.

Avatar Fallback

Re: Kör ni med miljöbensin?

Robertberg  
#82361 http://www.aspen.se/Files/PDF/ovrigt/Bulk.PDF
Varsego!

Avatar Fallback

Re: Kör ni med miljöbensin?

gasljus  
#82362 Nej jag kör inte med miljöbensin, jag kör med riktiga grejor och mineralolja till kedjan... 8)

Avatar Fallback

Re: Kör ni med miljöbensin?

Röjkvist  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#82364 Riktiga grejjer är Aspen :smile:

Avatar Fallback

Re: Kör ni med miljöbensin?

Nose  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#82369 Aspen har jag också kört med de senaste åren, både i skogen och i trädgården. Men jag har en gammal gräsklippare som verkligen inte går med det i tanken. Kunde lika gärna hälla i vatten...
Dessutom har jag en Husqvarnasåg av nyare modell som har strulat som faen, och den går ännu sämre med just Aspen i tanken. Har haft in den på service flera gånger för förgasarbyte och intrimning av densamma, men utan att det blir bättre.

Användarvisningsbild

Re: Kör ni med miljöbensin?

stegmaster  
#82447
gasljus skrev:Nej jag kör inte med miljöbensin, jag kör med riktiga grejor och mineralolja till kedjan... 8)

Prescis, så gjör jag med. Aldrig någon miljöolja. Har ska sågene få varva fullt. 8)
Dessutan ska dom kunna stå still et tag utan at kedjemiljöolja ska strula til systemet.
Minskar längden på mitt liv gjör det nog, men det e det ju mycket annat ochså som gjör, om det e någon tröst. :???:

Användarvisningsbild

Re: Kör ni med miljöbensin?

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#82471 Alkylat bränsle påverkar inte varvet eller kedjan. Förutsatt att man vet vad man ska ha det till o använder det rätt förståss!

Jag har inte märkt nåt negativt i motorns gång, tvärt om.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).