Clas Ohlson har ett lämpligt skydd från Adidas, det finns vanligtvis hos olika sportaffärer.

Ref:
http://www.clasohlson.com/se/Armbågsskydd-Adidas/Pr315474002

busholle skrev:Skogma säljer för 75kr/st just nu. Ska jag köpa ett tsumura så blir det nog bortåt 600kr.
Det låter uppenbarligen helt galet att överväga ett kvalitetssvärd med de prisskillnaderna.......
Palakangas skrev:busholle skrev:Skogma säljer för 75kr/st just nu. Ska jag köpa ett tsumura så blir det nog bortåt 600kr.
Det låter uppenbarligen helt galet att överväga ett kvalitetssvärd med de prisskillnaderna.......
Har du sett svärden på Verktygsboden? Archer heter de. Billiga åtminstone.
Mange skrev:75kr/st! Det är ju inte helt fel. Det måste väl va prisvärt?
Vet de som gav de tredubbla o körde hälften med Husqvarnas svärd o va skitnöjda!
Mange skrev:Har du rätt låga ryttare? Ser ut som det bankat lite. Putsa till det o se hur det ser ut sen. Grader o banor. Gissar du har en bit kvar o slita på tills kedjan går i botten.
busholle skrev:Mange skrev:Har du rätt låga ryttare? Ser ut som det bankat lite. Putsa till det o se hur det ser ut sen. Grader o banor. Gissar du har en bit kvar o slita på tills kedjan går i botten.
De är filade på 0,8mm och det är väl rätt lågt. Svärdet i övrigt har långt kvar till botten på spåret.
Saken är att jag inte har slitit ut 2 kedjor på det ännu.
th skrev:busholle skrev:Mange skrev:Har du rätt låga ryttare? Ser ut som det bankat lite. Putsa till det o se hur det ser ut sen. Grader o banor. Gissar du har en bit kvar o slita på tills kedjan går i botten.
De är filade på 0,8mm och det är väl rätt lågt. Svärdet i övrigt har långt kvar till botten på spåret.
Saken är att jag inte har slitit ut 2 kedjor på det ännu.
0,8 mm ryttarfilning låter mycket. Oregon rekommenderar 0,025 tum (=0,64 mm). Har för mig att HVA:s mall ger max 0,75 mm i läge "soft"