sön 06 mar 2011, 08:49#121383Är det nya Stihlkedjor för 90+moms så tycker jag det låter som ett riktigt bra pris.
Annars så har jag köpt oregon kedjor för 109.- inkl. moms, så det är helt ok för mig.
Motorsåg och handhållet
Var köper ni motorsågskedjor billigt?
TS

sön 06 mar 2011, 09:40#121392Det kunde ju vara bra om ni skriver var ni köper kedjor och svärd billigt. Annars är det ju ganska ointressant.
MF Robur III -68
Fordson Super Dexta -64
Ford 3000 -69
BM 320 Buster -64
Ferguson TE-D20 Grålle -51
Husqvarna 346XPG
Husqvarna 345
Fordson Super Dexta -64
Ford 3000 -69
BM 320 Buster -64
Ferguson TE-D20 Grålle -51
Husqvarna 346XPG
Husqvarna 345
mån 15 jan 2018, 20:34#491963Dags att damma av en tråd igen...
Behöver fylla på med lite kedjor. Kör Stihl 241 med 14” och använt deras 63PS3 3/8. Är nöjd med kedjan, men har inget att jämföra med för tillfället. Blir mycket blandad huggning, ffa mjukt löv. Men en och en annan ek, bok och ask slinker med. Blir också en del längs grusvägar, stengärden lyckad av och till hitta någon taggtråd inväxt i stam
Tar tacksamt emot förslag på alternativ kedja/svärd. Men även bra inköpsställe.
Billigaste jag hittade efter lite googlande var 132kr inkl moms.
https://www.verkter.se/sagkedja-stihl-6 ... gKNxvD_BwE
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
Behöver fylla på med lite kedjor. Kör Stihl 241 med 14” och använt deras 63PS3 3/8. Är nöjd med kedjan, men har inget att jämföra med för tillfället. Blir mycket blandad huggning, ffa mjukt löv. Men en och en annan ek, bok och ask slinker med. Blir också en del längs grusvägar, stengärden lyckad av och till hitta någon taggtråd inväxt i stam
Tar tacksamt emot förslag på alternativ kedja/svärd. Men även bra inköpsställe.
Billigaste jag hittade efter lite googlande var 132kr inkl moms.
https://www.verkter.se/sagkedja-stihl-6 ... gKNxvD_BwE
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
mån 15 jan 2018, 21:21#491974Testa Oregon 91VXL, en riktigt trevlig kedja.
Många sågar börjar det bli...
mån 15 jan 2018, 22:00#491986Är en semichisell kedja, så den tål lite mer. Är även ganska långa tänder så det finns mycket att fila i. Kapar mjukt och behaglig att kvista med.
Svärd hade jag nog valt antingen Stihl, vet inte om man på något enkelt vis kan hitta Tsumura som passar till den, annars är det ett bra alternativ med.
Svärd hade jag nog valt antingen Stihl, vet inte om man på något enkelt vis kan hitta Tsumura som passar till den, annars är det ett bra alternativ med.
mån 15 jan 2018, 22:36#491995+1 för 91VXL.
Mer lättfilad och mindre vibrationer.
Såg samlare av grövre kaliber....
www.chainsawcollectors.se
tis 16 jan 2018, 06:08#492009Det tyckte jag var ett jäkligt bra pris.
Annars kolla med din lokala ÅF
https://www.skogsutrustning.se/skogsbru ... 8-1-3.html
Annars kolla med din lokala ÅF
https://www.skogsutrustning.se/skogsbru ... 8-1-3.html
tis 16 jan 2018, 08:41#492020
+1 är för jag håller med Johan.
Häng inte upp dig hårt på kronor och ören. Försök leta upp ett ställe med kompetens, bra service, intresse och erfarenhet.
Hittar du det är det ovärderligt i kronor.
Gaffe skrev:Mange skrev:+1 för 91VXL.
I jämförelse mot Stihls ? (Är det så du menar med + 1?)
Vad är ett bra pris på 91VXL?
Häng inte upp dig hårt på kronor och ören. Försök leta upp ett ställe med kompetens, bra service, intresse och erfarenhet.
Såg samlare av grövre kaliber....
tis 16 jan 2018, 20:14#492124
Jodå, jag har en bra lokal handlare. Som dock klammrar sig fast vid Stihl. Sugen på att testa något annat.
Tiden är inte alltid på min sida, så jag handlar på nätet om det inte finns nästgårds. Därav mitt sök.
Mange skrev:Gaffe skrev:Mange skrev:+1 för 91VXL.
I jämförelse mot Stihls ? (Är det så du menar med + 1?)
Vad är ett bra pris på 91VXL?
Jodå, jag har en bra lokal handlare. Som dock klammrar sig fast vid Stihl. Sugen på att testa något annat.
Tiden är inte alltid på min sida, så jag handlar på nätet om det inte finns nästgårds. Därav mitt sök.
ons 17 jan 2018, 00:36#492170
Med det du hugger skulle du prøve .325 Du kommer ikke til å kjenne igjen sagen, biter på annen måte.
Mye bedre å kviste med.
Mye mer robust kjede til grus og taggtråd.
Om du kommer å henter kan du få mitt lager av PS3, anvends inte mer.
Synd at Stihl inte leverer med .325 som standard. Men det skal være 3/8P for alle pengene.
Om du vil ha bedre pris kjøper du et sverd(1)/kjede(2) kitt til MS250 (bruker å være billigere en løse deler her),
det du ser på bilde pluss nytt kjededrev.
Skapa konto
Gaffe skrev:Dags att damma av en tråd igen...
Tar tacksamt emot förslag på alternativ kedja/svärd.
Med det du hugger skulle du prøve .325 Du kommer ikke til å kjenne igjen sagen, biter på annen måte.
Mye bedre å kviste med.
Om du kommer å henter kan du få mitt lager av PS3, anvends inte mer.
Synd at Stihl inte leverer med .325 som standard. Men det skal være 3/8P for alle pengene.
Om du vil ha bedre pris kjøper du et sverd(1)/kjede(2) kitt til MS250 (bruker å være billigere en løse deler her),
det du ser på bilde pluss nytt kjededrev.
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Skapa konto

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).