SKOGSFORUM ARTIKEL 

Motorsåg och handhållet

Husqvarna 564 XP G Fuel Injection - heta nyheter 2025

44 inlägg 31790 visningar 20 följer Svara, dela mm...  
Den här tråden har en sammanfattning på första sidan.
Husqvarna
Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 564 XP G Fuel Injection - heta nyheter 2025

Williamm  
#895525Tyskarna gillar 3/8 på 60cc sågar med 18" & 20" svärd.
De är nog för kort för amerikanska marknaden, de vill nog ha minst 24" Svärd..

Husqvarna motorsågar

DannyKaye  
#895757Nytt datum 2025-11-06

Användarvisningsbild

Låg Profil  
#899021Nu verkar den uppskjuten till efter årsskiftet.

De kanske skulle ha väntat med att lansera den...

Användarvisningsbild

Signofthecross  
#899101Hämtade min idag så uppskjuten är den inte.

Tor R  
#899112Sedan verkar det som att alla som förbeställde den för länge sedan och har en bra återförsäljare kommer att få den nu.
Hoppas min också kommer snart hit till södra Norge.

Hepo  
#900467Hej varför är svänghjulet delat på mitten är det för att man ska se inanför? Är ju runt på sågar som sågas med tänkte förts hur har dom ballanserat svänghjulet.

Användarvisningsbild

svampbob  
#901026Husqvarna ringde nyss och sa att jag nu kunde komma och kolla på sågen och jag svarade att jag numera bara kör Stihl vilket känns helt rätt.

Användarvisningsbild

Skog10  
svampbob skrev:Husqvarna ringde nyss och sa att jag nu kunde komma och kolla på sågen och jag svarade att jag numera bara kör Stihl vilket känns helt rätt.

Varför då? Den här sågen ser ut att bli en fullträff med bra ingenjörsmässiga lösningar där låg bränsleförbrukning sticker ut. HVA har uppenbart en hel del problem som företag och det man märker själv är framförallt kundservicen. Där det tidigare tog två dagar att få reservdelar som finns på hyllan tar det nu två veckor. Vad man läst så var det många som skiftade märke i samband med deras första Autotune-sågar och hanteringen kring detta, men jag tror knappast att det blir bättre att bojkotta märket så att all tillverkning flyttas ut till tredjepartsaktörer i lågprisländer och märket bara blir en dekal med krympt forskning och utveckling. Det är en uppenbar risk att nedläggning av enheter och utflyttning nu kommer att ske när VD:n inte längre är en ingenjör med rötterna i Sverige utan en person med revisorsbakgrund. Stihl är för övrigt inte helt perfekta heller. Deras tanklock är ett typexempel på tysk overengineering och något man ständigt irriterar sig på.

Användarvisningsbild

svampbob  
Skog10 skrev:
svampbob skrev:Husqvarna ringde nyss och sa att jag nu kunde komma och kolla på sågen och jag svarade att jag numera bara kör Stihl vilket känns helt rätt.

Varför då? Den här sågen ser ut att bli en fullträff med bra ingenjörsmässiga lösningar där låg bränsleförbrukning sticker ut. HVA har uppenbart en hel del problem som företag och det man märker själv är framförallt kundservicen. Där det tidigare tog två dagar att få reservdelar som finns på hyllan tar det nu två veckor. Vad man läst så var det många som skiftade märke i samband med deras första Autotune-sågar och hanteringen kring detta, men jag tror knappast att det blir bättre att bojkotta märket så att all tillverkning flyttas ut till tredjepartsaktörer i lågprisländer och märket bara blir en dekal med krympt forskning och utveckling. Det är en uppenbar risk att nedläggning av enheter och utflyttning nu kommer att ske när VD:n inte längre är en ingenjör med rötterna i Sverige utan en person med revisorsbakgrund. Stihl är för övrigt inte helt perfekta heller. Deras tanklock är ett typexempel på tysk overengineering och något man ständigt irriterar sig på.

Jag tycker att svärdet är lite för kort för min smak.

Användarvisningsbild

anersimyra  
Skog10 skrev:

Jag har visserligen förlorat ett oljelock som öppnade sig då en pinne vek upp vredet. Men i övrigt har jag inte upplevt något som helst problem med den konstruktionen..🤔

Användarvisningsbild

svampbob  
#901254Det verkar som att många har missat hur Husqvarna har skojat till det med svärdsvalet på min bild.

Användarvisningsbild

Låg Profil  
svampbob skrev:Det verkar som att många har missat hur Husqvarna har skojat till det med svärdsvalet på min bild.

Jag tyckte att den såg lite kall ut men ville inte skapa dålig stämning...

Tor R  
1767232140_img_0753.jpg

1767232140_img_0752.jpg

Under våren ska jag få använda den lite, ta några bilder på insidan.
Saker jag gillar, saker jag inte gillar.

Användarvisningsbild

Williamm  
#904260Jag fick en låna en demo såg av min åtf.
Blir huggning nästa vecka. Då ska den testas.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).