mån 20 nov 2006, 14:19#3850japp! stihl har dom! jag kör med både 1.3 & 1.6 x 3/8 ! min handlare har mer eller mindre alla förekommande kedjor hemma på rulle! å "spikar" ihop dom kedjor jag vill ha! stihl brukar ha en eller två drivlänkar mer på sina "standard"kedjor än övriga! vissa är samma! ex på 13" 0.325 har stihl också 56dl! på 18" 3/8 är det 66dl,och 18" 0.325 är det 74dl, men det är bara att be att din handlare tar hem dom kedjor du vill ha! inga problems!! men många stihlhandlare har hemma på rulle! beställde själv hem en lååååååång 404 klyvkedja(140dl)till 50" svärdet! tog två dar!!

ändå var den kedjan lite för kort! så jag får väl beställa en "stump" till!(en nedrans amerikanare på AS som lurade mig!! 😡 )
Annars har du ju oregon! tror deras 1.3x3/8 "fullkisel" kedja heter 72LP! dom har även 1.6 3/8, och dom har garanterat dito svärd till hva! tycker oregon håller skärpan mycke sämre än stihlkedjorna! men är å andra sidan mycke lättare att fila!!(för hand) har man slipmaskin ska man utan tvekan köra stihl kedjor tycker jag!
PS: såg att min handlare tog 99:- för bla 56dl 0.325!! det måste väl vara ett skapligt bra pris va? trodde det var rea,men han tog alltid det sa han!!!