Motorsåg och handhållet

Kines

102 inlägg 41053 visningar 4 följer Svara, dela mm...  
Husqvarna
gossebear  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#10505ja som sagt var sedan tidigare antinge sågar man för hand eller så har man en riktig såg.

en kines är nog bra i sommarstugan bara kolla så tank anslutningar o annt är ok om det skall stå bensin i den över ett tag.

k´naske är bättre att få tag på en gammal 444 häck eller 45 eller liknande vissa säljer ju partner 550 eller 440 serien för runt 500-1000 kr på blocket.

Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild
Defender  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#10508Inspirerad av denna tråd så har jag nu också beställt en kina såg.
Bild

Jag känner den svenska återförsäljaren www.impodan.se Så det blir ett bra pris. :D

Ska bli roligt att prova den.

Användarvisningsbild
Magnus M  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#10511Defender!! Den ser ut att vara samma som min fast den större 52kubikaren.
Har han 45ccmodellen oxå? Kommer han ha reservdelar tror du? För jag förmodar att det är Porrtrollet du menar? :lol:

Magnus M

TS
Användarvisningsbild
#10512Jodå det är porrtrollet, reservdelar finns så det ska inte vara några problem.
Han har dessa också:
Bild
Bild

jag kände ju att jag var tvungen att köpa den som var större än din :mrgreen:

Användarvisningsbild
Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#10513Skulle du vilja kolla priset på stång sågen?

Användarvisningsbild
#10514Tror den ligger runt 2500 ink moms har jag för mig.

Ring Tobbe och kolla annars. 0706-750068

Användarvisningsbild
Magnus M  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#10516Ja det är konstigt DU skall alltid vara värst :lol:
Jag undrar vad det är för vågar dom har när dom väger grejerna för min väger 5,5kg utan skärutrustning o det står 5,5 i instruktionsboken. Annonsen jag köpte från hade ingen viktuppgift o annonsören visste inte när jag frågade.
I Tobbes datablad står det 4,7kg på den lilla :?

Kan inte du väga din när du får den Defender? Den ska enligt databladet väga 4,9kg. Gärna innan du tankar o sätter på svärdet.

Magnus M

TS
Användarvisningsbild
#10517hmm jag skulle kanske kunna väga den om jag känner mig på bra humör.

Tyvär så är mina vågar hemma konstiga dom säger att jag väger 95kg när jag vet att jag inte väger ett kilo över 80 :wink:

Användarvisningsbild
Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#10521:shock:

Det är nog virus i alla vågar då för min har fått totalt fnatt de sista 5 åren!

Hmmm....

#10525kan tänka mig att den sågen med ett solidt sågblad kan vara bra som reserv såg om man kör fast den andra.

Är det solidt blad eller lättviktsblad till den?

Hur ser oljepumpen ut sitter den baok kopplingstrumman eller är den med drivning från kopplingne till extern pump?

Appropå våg, så väger jag mig alltid med fullutrustning och skyller på att sågen är fulltankad.. skulle de bli till kvällen så slutar det inte vid 110.

Användarvisningsbild
gossebear skrev:kan tänka mig att den sågen med ett solidt sågblad kan vara bra som reserv såg om man kör fast den andra.

Det var lite så jag resonerade också, sen är jag nyfiken på att se vad de går för dessa billighetssågar.

Användarvisningsbild
pgo_jim  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#10528Vart hittar man priserna på dom olika motorsågarna?

Användarvisningsbild
XP  
#10536Här är länkar till uppgifter och pris på sågarna. http://www.impodan.dk/cgi-bin/impd/flyp ... &grp=ANDET http://www.impodan.dk/cgi-bin/impd/flyp ... &grp=ANDET

#10540som reserv såg så vill man j gärn aha en lätt billig sak som alltid startar. jag vill gärna INTE stå o bråka med sågen om min andra sitter fast redan..

Har upptäckt en fördel med 3120 hva.. det är väldigt sällan man kör fast. i o f väldigt sällan man orkar köra mer än 10 min...

Användarvisningsbild
Christer j  
#10549Ett mycket prisvärt alternativ till proffssågar är hva 350 som kostar 5300 inkl m.Vi har kört en sådan paralellt med två 346 xpg i vinter o det är prestandamessigt mycke liten skilnad.Vid grov rotkapning är den dock klenare märks det.Hva påstår att den skall klara ca 900 drifttimmar mot 1200 på 346.Vi högg väl i alla fall ca 200 fub med den av 600 o de höll den för.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).