lör 29 jan 2022, 18:43#745959Köpte mig en billig actionkamera som jag passade på att testa när jag va ute och tog de sista torrgranarna...verkar som jag får kanske ändra något för det blev lite hackigt när jag spelar upp dom...eller så har jag för trött dator...sista klippet är dock telefonen...
Största anledningen till att jag filmar mig själv är ju att jag vill fila på tekniken så den blir bättre...farten är inte det viktigaste...jag vill att det ska flyta bättre...
Sedan är det alltid bra med feedback både bra och dålig även om den positiva är roligare... 😎
Motorsåg och handhållet
FILMER - Motorsåg

sön 30 jan 2022, 05:25#746100Måste vara någon inställning i kameran som gör det hackigt🤔
Varför gör du ett instick genom brytmånen? Ser ut som du har en 550, borde inte den greja ett lite längre svärd för att slippa sabba brytmånen.
Varför gör du ett instick genom brytmånen? Ser ut som du har en 550, borde inte den greja ett lite längre svärd för att slippa sabba brytmånen.
sön 30 jan 2022, 07:52#746111
Där och då va känslan att svärdet kanske inte skulle räcka till...men det gjorde det...
Jag använder sällan längre svärd än 13"...jag har 15" och 18" men dom använder jag bara när jag fäller eller kapar för jag tycker jag kommer långt med 13".
Klyv Bixby skrev:Måste vara någon inställning i kameran som gör det hackigt🤔
Där och då va känslan att svärdet kanske inte skulle räcka till...men det gjorde det...
Jag använder sällan längre svärd än 13"...jag har 15" och 18" men dom använder jag bara när jag fäller eller kapar för jag tycker jag kommer långt med 13".
sön 30 jan 2022, 08:14#746113
Okidoki 👍
T Landström skrev:Klyv Bixby skrev:Måste vara någon inställning i kameran som gör det hackigt🤔
Okidoki 👍
sön 30 jan 2022, 08:42#746117Att göra ett instick mitt i riktskäret påverkar inte fällkammens hållbarhet nämnvärt. Det är sidorna som tar upp krafterna. Bättre göra ett instick och vara på den säkra sidan än att senare upptäcka att man inte når igenom.
Valmet 8050, hjulburen Patu 40LF & Vreten 65-40 kran. Alternativt Vimek G30 gallringsprocessor.
MB trac 900 turbo, Mowi 12t, 3060 kran, Weimer drift & broms. Husqvarna 560XPG & 550XPG Mark II
MB trac 900 turbo, Mowi 12t, 3060 kran, Weimer drift & broms. Husqvarna 560XPG & 550XPG Mark II
sön 30 jan 2022, 09:15#746126
Tekniskt sett är du helt klart ” färdigfilad.” Kvistningen ser avslappnad ut med ett bra tempo och du avlastar kroppen föredömligt genom att aktivt stöda dig mot stammen med höger knä. Det blir fem solar av fem möjliga..🌞🌞🌞🌞🌞👍🙂
T Landström skrev:Köpte mig en billig actionkamera som jag passade på att testa när jag va ute och tog de sista torrgranarna...verkar som jag får kanske ändra något för det blev lite hackigt när jag spelar upp dom...eller så har jag för trött dator...sista klippet är dock telefonen...
Största anledningen till att jag filmar mig själv är ju att jag vill fila på tekniken så den blir bättre...farten är inte det viktigaste...jag vill att det ska flyta bättre...
Sedan är det alltid bra med feedback både bra och dålig även om den positiva är roligare... 😎
Tekniskt sett är du helt klart ” färdigfilad.” Kvistningen ser avslappnad ut med ett bra tempo och du avlastar kroppen föredömligt genom att aktivt stöda dig mot stammen med höger knä. Det blir fem solar av fem möjliga..🌞🌞🌞🌞🌞👍🙂
sön 30 jan 2022, 09:41#746135
Sådana ord värmer när det kommer från ett proffs som dig Anders...
anersimyra skrev:T Landström skrev:Köpte mig en billig actionkamera som jag passade på att testa när jag va ute och tog de sista torrgranarna...verkar som jag får kanske ändra något för det blev lite hackigt när jag spelar upp dom...eller så har jag för trött dator...sista klippet är dock telefonen...
mån 14 feb 2022, 21:11#748548
Känd från TV! Dagens avsnitt av husdrömmar 😀
T Landström skrev:anersimyra skrev:T Landström skrev:Köpte mig en billig actionkamera som jag passade på att testa när jag va ute och tog de sista torrgranarna...verkar som jag får kanske ändra något för det blev lite hackigt när jag spelar upp dom...eller så har jag för trött dator...sista klippet är dock telefonen...
Känd från TV! Dagens avsnitt av husdrömmar 😀
Arbete renar själen, blodet och sinnet
Di säg att bjärn o järv fatter tycke för varann om månen står full i juli månas siste vecka, o avkomma blir en bjärv. Ett sint å plåget djur. Bortstött från de sina, tror den sig vara en människa och lär sig gå på två ben.
Di säg att bjärn o järv fatter tycke för varann om månen står full i juli månas siste vecka, o avkomma blir en bjärv. Ett sint å plåget djur. Bortstött från de sina, tror den sig vara en människa och lär sig gå på två ben.
tis 15 feb 2022, 00:55#748566
👍
Nu ligger ernst illa till 😉
T Landström skrev:Värmlänning skrev:Känd från TV! Dagens avsnitt av husdrömmar 😀
😅😅😅😅
👍
Nu ligger ernst illa till 😉
tis 15 feb 2022, 07:16#748573Hur känns det att ha ett TV-team och folk som är i vägen över allt när du jobbade?
Var inte någon vidare vacker skapelse, ser ju ut som en skokartong där något barn bytt ut ena sidan mot gladpack.
Var inte någon vidare vacker skapelse, ser ju ut som en skokartong där något barn bytt ut ena sidan mot gladpack.
Valmet 8050, hjulburen Patu 40LF & Vreten 65-40 kran. Alternativt Vimek G30 gallringsprocessor.
tis 15 feb 2022, 08:12#748578
Det va inte så farligt...dom va inte i vägen så mycket som jag trodde att dom skulle vara... Största problemet med att ha SVT inblandade i projektet va ju att dom styrde lite över framdriften av projektet. Va några moment som vi hade velat ha gjort innan vi började montera huset men som fick göras senare.
Huset i sig kanske inte är det snyggaste men jag tycker nog ändå att det blev rätt häftigt och snyggt på sitt sätt när allt blev klart...
JohannesG skrev:Hur känns det att ha ett TV-team och folk som är i vägen över allt när du jobbade?
Det va inte så farligt...dom va inte i vägen så mycket som jag trodde att dom skulle vara... Största problemet med att ha SVT inblandade i projektet va ju att dom styrde lite över framdriften av projektet. Va några moment som vi hade velat ha gjort innan vi började montera huset men som fick göras senare.
Huset i sig kanske inte är det snyggaste men jag tycker nog ändå att det blev rätt häftigt och snyggt på sitt sätt när allt blev klart...
tis 15 feb 2022, 10:08#748586Detta måste man kolla in ikväll 👍
Snickare som fuskar i skogen ungefär 5 månader om året.
ons 23 feb 2022, 18:20#749871
I morgon kommer film på när jag kör med min nyinköpta HVA 44 practica som visade sig gå som ett ”skållat ollon ”..
LDG skrev:Lång tid mellan inlägg 🙃
I morgon kommer film på när jag kör med min nyinköpta HVA 44 practica som visade sig gå som ett ”skållat ollon ”..

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar