Motorsåg och handhållet
Husqvarnas nya kombidunk...
mån 14 aug 2023, 14:27#808928Allt nytt från Husqvarna e det dålig kvalitet på

fre 18 aug 2023, 07:37#809234Använder Stihls lilla kombidunk sen ett par år och än så länge funkar den och piparna perfekt. Möjligen är dessa onödigt tröga, det krävs mycket mer kraft när man trycker ner pipen, jämfört med Husqvarnas pip.
Sedan kan jag väl tycka att det bästa vore en dunk med nån typ av hållare för oljeflaskan. Alltså så att man enkelt kunde lossa/lyfta av oljeflaskan vid påfyllning. Ungefär som ett väggfäste för en liten brandsläckare kanske?
Sedan kan jag väl tycka att det bästa vore en dunk med nån typ av hållare för oljeflaskan. Alltså så att man enkelt kunde lossa/lyfta av oljeflaskan vid påfyllning. Ungefär som ett väggfäste för en liten brandsläckare kanske?
tis 05 dec 2023, 18:26#820873Är det någon som har koll på om det blivit bättre kvalitet på piparna nu? Nu är bägge spruckna på min dunk..igen. Gillar dunkens placering av påfyllningshålen, men piparna är ju bland det sämsta man skådat i kvalitet.
Om man ska byta, vad finns det för kombidunkar som funkar och håller?
tis 05 dec 2023, 20:33#820889
Har en dunk från -20 tror jag. Piparna har hållit bra, men läcker för jag kör riktig bensin och det tål dem inte.
kvisten skrev:Är det någon som har koll på om det blivit bättre kvalitet på piparna nu? Nu är bägge spruckna på min dunk..igen. Gillar dunkens placering av påfyllningshålen, men piparna är ju bland det sämsta man skådat i kvalitet.
Har en dunk från -20 tror jag. Piparna har hållit bra, men läcker för jag kör riktig bensin och det tål dem inte.
Midnattsmekaniker.
tis 05 dec 2023, 23:28#820923Jag använder Stihls lilla combidunk. Man får köpa doseringspiparna separat, åtminstone till det lägre priset. De kanske även går att köpa färdiga? De har i vart fall hållit i par, tre år och känns gedigna. Dock kan jag tycka att de skulle varit en aning mjukare i fjädringen, man får pressa ganska hårt för att de ska öppna. Vid kyla är man nästan lite ängslig för att spräcka bränsletanken på MS200an...
Sedan köpte jag även en 6 l lågprisvariant, ser ut som McCulloch eller Husqvarnas gamla combidunk. Doseringspipens packning (alltså mot dunken) är lite sladdrig och vill lossna så man man borde ta och limma fast den i pipen. Eller vara uppmärksam vid påfyllning av dunken så att man inte har packningen kring golvet. Även packningen i det fjädrande locket i pipen han halka på sniskan men den hoppar tillbaka själv, och den kan åtminstone inte lossna. Doseringspipen passar inte på Husqvarnas dunk fast de ser snarlika ut,
Sedan köpte jag även en 6 l lågprisvariant, ser ut som McCulloch eller Husqvarnas gamla combidunk. Doseringspipens packning (alltså mot dunken) är lite sladdrig och vill lossna så man man borde ta och limma fast den i pipen. Eller vara uppmärksam vid påfyllning av dunken så att man inte har packningen kring golvet. Även packningen i det fjädrande locket i pipen han halka på sniskan men den hoppar tillbaka själv, och den kan åtminstone inte lossna. Doseringspipen passar inte på Husqvarnas dunk fast de ser snarlika ut,

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).