Motorsåg och handhållet

Köp av HVA proffsåg

250 inlägg 88853 visningar 1 följer Svara, dela mm...  
Husqvarna
Användarvisningsbild
Skogshuggarn  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
pgo_jim skrev:jo det blir nog lokalt endå, känns tryggare så faktiskt endå, och så känns de "Bättre" att gå dit med sågen om det ska justeras eller nått.. än att jag har köpt den nån annanstans å sen lämnar in den där.. det skulle jag själv tycka vore pinsamt

Ja, är det "förstasågen" så håller jag med dig.
Pengar är inte allt i vissa lägen,,,,,,,,,,,,,

Däremot kan du ju "påpeka", att det finns andra som säljer samma såg för 800:- spänn mindre, så får de något att svettas över på Traktor Nord 8)

TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild
pgo_jim  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#3067jo =) hehe, min morbror köpte sin 350 där, han använder den vid kvistning,kap och knubbsåg =)

fast hans verkstad är INTE rolig å mecka i..:P fullt me metallspån och sånt på golvet och de ligger verktyg överallt och sen har han säkert 2-4 gamla hva sågar står å skräpar som e trasiga

och fördelen me traktor nord gentemot såma, var att dom faktiskt brydde sig om telefon, för ringer man såma så äre aldrig eller sällan nån svarar.. fick svar ganska direkt på traktornord.

=)

Användarvisningsbild
Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
swe#kipp skrev:Mange varför köpte du en 142:a :oops:

Bytes såg! 😈

Användarvisningsbild
#3069bytes såg? = byta mot andra sågar eller? xD

Användarvisningsbild
#3073Japp...

Ibland används de gamla björnarna, o då kan det vara bra att ha en liten nätt såg att locka med. Det är stor skillnad i vikt, o en äldre kille med sliten kropp uppskattar lägre vikt rätt ofta.

Har gjort detta flera ggr. det vill ha såg men orkar inte med de 14 kg såg de har....

Användarvisningsbild
swe#kipp  
#3074Förstod att det var för byte :D
Retas lite bara 😈

Användarvisningsbild
#3077kan tala om att jag har fått upp ett monster tyg till plåtskåp som nu står på balkongen=) det ska senare innehålla motorsågen, bensin, och lite annat kedjor å verktyg å lite annat, min fråga är då klarar stövlar och hjälm sig bra eller dåligt att ligga i ett skåp året om??

Användarvisningsbild
Skogshuggarn  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
pgo_jim skrev:jo =) hehe, min morbror köpte sin 350 där, han använder den vid kvistning,kap och knubbsåg =)

fast hans verkstad är INTE rolig å mecka i..:P fullt me metallspån och sånt på golvet och de ligger verktyg överallt och sen har han säkert 2-4 gamla hva sågar står å skräpar som e trasiga

och fördelen me traktor nord gentemot såma, var att dom faktiskt brydde sig om telefon, för ringer man såma så äre aldrig eller sällan nån svarar.. fick svar ganska direkt på traktornord.

=)

Det är ditt dyrare sågköp som gör att Traktor Nord har råd att anställa någon som är rapp på att svarar i telefonen. :wink:

TS
Användarvisningsbild
#3079okej hehe men såma, inte sibro, såma ligger i uppsala och dom tar samma pris!

Användarvisningsbild
swe#kipp skrev:Förstod att det var för byte :D
Retas lite bara 😈

Fick tvunget ha den ifall mina andra bränne såg inte klarar av trycket...
Jonsered 910, HVA272, HVA 372...

Kan ju behöva en riktig såg med...

Hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha

😈

Användarvisningsbild
#3091hehe xD

Användarvisningsbild
swe#kipp  
#3116Har du köpt nån såg ännu Jim ????

Användarvisningsbild
#3117japp idag! :D köpte en Husqvarna 353g e-tech tac på traktornord =)

den var kontrollerad och servad den 13/03 2006, så den har"stått ett tag" sen dess, den var alltså då provad och genomgången.

Fick med sågen(ganska självklart eller..?)kombinyckel, manual, kvitto,garantisedlar, information om drulleförsäkringen, 5 liter aspen 2takts bensin, 5 liter sågkedjeolja och ett svärdskydd

7300kr kosta den såklart..=)

nu e jag nöjd.. väntas bara på att få prova den också =)

den blänker och är fin!! :)

dock knappen till handtagsvärmen såg lite annorlunda ut än den jag sett tidigare, var en svart liten knapp/reglage, påmminner endel om stihl 026ans värme reglage

Användarvisningsbild
#3120Vad blev det för svärd O kedja?

Följer det inte med ett filt luftfilter?

Ingen Mejsel heller?

Användarvisningsbild
#3122filt luftfilter?, jag valde original 1,3mm kedja och svärd 13", mejsel?? nä det e ju den mejseln som e med på kombinyckeln som följde med

Annons:
Stihl
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).