ons 03 nov 2010, 21:09#105543Är också på jakt efter en lämplig maskin,har en lågvarvig black&decker typ sjuttital,men det finns ingen back,helt livsfarligt när man kör fast o drar o sliter tre meter upp..men de måste bli en ny till nästa bygge,har timmrat bastu 20 kvm i 6" dymlade med 36mm dymlingar,drog så de knakade,glöm navaren de e bra jobbigt me borrmaskin
Re: Borrmaskin för att borra dymlingshål?! #105556
ons 03 nov 2010, 22:22#105556Då jag satte inredning i stallar hade jag en lågvarvig borr o blandade lim med. Stor klumpig, men snurrade runt mig som ingenting.
Kan det vara nåt?
Kanske en motorborr lik dem som används vid stolparbete eller stängsling....
tor 04 nov 2010, 00:37#105575En sånhär ska du ha: http://www.jula.se/farg-och-cementblandare-123052 Använde en sån på timringskursen och det funkade perfekt! Bara att gänga borren och köra. Det som är bra att den går hyfsat sakta så man har kontroll över borrningen, och att handtag på varje sida gör att man får bra grepp så den inte vrider sig ur händerna.
Desto svårare är att hitta en vettig borr, nån som har tips på 36mm?
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).