ons 07 jul 2010, 22:19#95649Tyvärr blir det ingen såg med till Vilhelmina då något med frakten hängt upp sig. Först ringde jag till utlämningsstället eller Servicepointen som jag tror DHL kallar det för, en bygghandel i kramfors. Jag ville höra mig för vilken tid på dagen dom brukade få leveranser från DHL. Klockan 12 sa hon och resten av veckan har vi stängt. Jaha sa jag kommer det till något annat utlämningsställe då frågade jag. Nej svarade hon, och det för att hon inte anmält till DHL att hon skulle ha stängt fick jag reda på senare. Jag fick i alla fall ett telefonnummer till DHL för att ringa och fråga vad som gick att göra åt saken.
Då jag inte hade något leveransnummer fick jag först ringa till Sibro och få det och sedan till DHL. Efter många om men och koll med diverse typer på DHL fick jag följande besked. Ditt paket är spärrat på utgående terminal och endast avsändaren, Sibro, kan lösa det. Jaha vad kan det bero på frågade jag då. Det kan jag tyvärr inte säga så här över telefon utan du måste ringa till Sibro så dom får ringa till oss.
Jag ringde då till en förvånad kvinna på Sibro som genast skulle ringa DHL. Tyvärr hade gubben som visste något på DHL gått hem för dagen. Tja vad ska man tro har hänt? Någon som tryckt på fel knapp?
/Mats