Motorsåg och handhållet

Sågfamiljen växer

58 inlägg 23425 visningar 1 följer Svara, dela mm...  
Husqvarna
Användarvisningsbild

Re: Sågfamiljen växer

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#80246Jo, det ser ut o stämma, då får du ju ringdrev med.
På den sprängskiss du har står det att den du har är till 670, den andra 625, men inget om 625II och 630....

Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

johan eriksson  
#80264Angående luft filter så finns det, i IPLen iaf, två olika att välja på. 501 77 39-01 STD och 501 77 39-03 Non-Woven. Det som sitter där idag verkar vara det sistnämnda men på mina Husqvarnor har jag det med nylonnät(STD?), är det av någon praktisk betydelse vilket man väljer, det jag har konstaterat så här långt är att nyolonfiltret verkar vara lättare att göra rent, men skiljer det något i reningsgrad på dom? Sågen kommer att i huvudsak användas till vedkapning om det kan ha någon betydelse.

TS
Användarvisningsbild

#80312Har du extra nylon så kör på det. Det funkar bättre tycker jag.

Användarvisningsbild

johan eriksson  
#80320Har inget extra, utan ska köpa. Det som på ser ut att ha gjort sitt. Men tag för tipset, det var lite sådan feedback jag var ute efter :smile:

TS

Nonkan  
th skrev:Nonkan: Har du en verkstadshandbok till 670 också? Min går visserligen som en dröm just nu men man vet aldrig när man kan behöva en 😡

Det är samma som till 625 :) PM:a din mailadress så skickar jag till dig med.

Nonkan  
johan eriksson skrev:Angående luft filter så finns det, i IPLen iaf, två olika att välja på. 501 77 39-01 STD och 501 77 39-03 Non-Woven. Det som sitter där idag verkar vara det sistnämnda men på mina Husqvarnor har jag det med nylonnät(STD?), är det av någon praktisk betydelse vilket man väljer, det jag har konstaterat så här långt är att nyolonfiltret verkar vara lättare att göra rent, men skiljer det något i reningsgrad på dom? Sågen kommer att i huvudsak användas till vedkapning om det kan ha någon betydelse.

Non-woven är ett filt-filter som är bra i riktigt dammiga/sandiga miljöer. Används inte speciellt mycket i Sverige. Det renar luften bättre, men sätter igen sig lättare.

Användarvisningsbild

johan eriksson  
#80497Har beställt en hög delar hos min lokale Jonsered handlare idag, servicekillen sa att jag skulle få en bra såg att ha nytta av länge när jag var färdig, känns nästan som ett barn som väntar på tomten :D

TS
Användarvisningsbild

#80508Det låter toppen!

Användarvisningsbild

totte  
#80517Att hålla liv i en gammal Jonsered är en berömvärd handling! ^:)^ :-bd

Användarvisningsbild

johan eriksson  
#80877Var och hämtade en låda hos handlarn idag, nu är helgen räddad :D , blev något dyrare än jag tänkt mig, men det får man väll ta när man inte frågar vad det kostar innan man beställer, då har man ju bara sågens bästa i tankarna.

TS
Användarvisningsbild

totte  
#80893Känner man igen, inköp av en låda delar blir Alltid dyrare än man tänkt.

Användarvisningsbild

johan eriksson  
#80902Mycket dyrare :roll: , men man lever bara en gång. :mrgreen:

TS
Användarvisningsbild

totte  
#80965Just precis, men en gammal Jonsered har flera liv :grin:

Användarvisningsbild

johan eriksson  
#81468Idag blev det äntligen lite gjort.
Delar som saknades helt. Nya vevaxeltätningar båda sidorna
DSC00130_2.jpg

Nya friska bitar
DSC00131_2.jpg

Nytt luftfilter och nya membran i förgasaren
DSC00129_2.jpg

Fick inte med mig svärd och kedja idag, ligger i bilen och väntar nu
DSC00133_2.jpg

Glömde bensin och olja också 😡 , ska försöka provstarta imorgon
DSC00132_2.jpg

En fråga angående ljuddämpare, vilket är effektivast, köpa en DF dämpare eller öppna upp den befintliga?

TS
Användarvisningsbild

#81477Öppna du denna, men jag tror inte du behöver, du blir nog nöjd...

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).