sön 16 feb 2025, 17:48#871774Lite uppdate här, nu fällit +40cm stock granar hela veckan. 372an med 15" att fälla och kapa, super med råkraft. Kvistning med lätta flinka 43210 echon. Så tar man 372an igen, endera stara den eller så ta man och kapar med echon. Ännu ej köppt nytt stift men knackade aningen tätare den, kanske lite bättre. Andra, halv varm med mindre än halv tank, helt omöjligt att få igång, ryggont får man.....
Då kan man skrolla i mobilen om en 500i..... avdrag behövs ju....
Motorsåg och handhållet
Husqvarna 372xpg kopia

tis 25 feb 2025, 19:25#872879Joo funderingarna finns fortfarande kvar! inte fått tummen ur och fått beställt någon än dock. Är väll mest rädd för tullavgiften om jag ska va ärlig. Hört att den kan bli ganska saftig.
jlhp skrev:Hur går det med funderingarna?
Finns fler som tänker på samma sätt om att köpa begagnat:
"My thoughts on a used saw are unless you absolutely know who you are getting it from you can get burned (I recently did but it worked out in the end) But I purchased it without hearing it run and inspecting it, I took a chance and almost got burned. If you buy a pre emission saw just be prepared to put money into it to keep it going for the sake of having the old work horse."
¨Man kan inte lipa sig rik! Då hade 1 miljon vart fickpengar idag¨
TS
ons 26 feb 2025, 18:50#873017Jaa, en Stihl 500i har chefen en, men jag är uppväxt med Husqvarna, endast Husqvarna och allt annat är bara skit och piss 🤣
skämt åtsido så hade en 500i funkat kanon, men jag är mer bekväm med husqvarna.
Men jag tackar ödmjukast för tipset!
skämt åtsido så hade en 500i funkat kanon, men jag är mer bekväm med husqvarna.
Men jag tackar ödmjukast för tipset!
Arjo skrev:Hei. Jeg kjøpte ny stihl 500i i januar og er superfornøyd. Om du jobber en del med saga så anbefaler jeg å kjøpe en ny så er det og kun du som kan påvirke slitasje og vedlikehold.
¨Man kan inte lipa sig rik! Då hade 1 miljon vart fickpengar idag¨
TS
lör 01 mar 2025, 03:36#873337Man kan köpa en ny riktig 372xp för typ 10000 kr på ebay.de (ungefär vad Stihl numera tar för MS201) så det är väl inget tveka om?
Mvh
Mvh
Börjar bli gammal ...
fre 07 mar 2025, 15:33#874066En bekant bar sin ms500i till min skog. 20"svärd. Startade alla g med första knyck, finns ju ej ens chocke. Sådaan aceleration på en std såg, otrolig, fick hålla i när den far, kraften vs vikten liksom... och den är lättre än min asiatiska 372 med 16" svärd.
Göra fällskär på över 1m3 granar, kan de faktist vara så lätt, typ lika som med 13" i klenskog var känslan??
Göra fällskär på över 1m3 granar, kan de faktist vara så lätt, typ lika som med 13" i klenskog var känslan??
sön 09 mar 2025, 04:11#874176
15" svärd är väl snarare vad man använder till 346xp och liknande?
paavo25 skrev:Lite uppdate här, nu fällit +40cm stock granar hela veckan. 372an med 15" att fälla och kapa, super med råkraft. Kvistning med lätta flinka 43210 echon. Så tar man 372an igen, endera stara den eller så ta man och kapar med echon. Ännu ej köppt nytt stift men knackade aningen tätare den, kanske lite bättre. Andra, halv varm med mindre än halv tank, helt omöjligt att få igång, ryggont får man.....
Då kan man skrolla i mobilen om en 500i..... avdrag behövs ju....
15" svärd är väl snarare vad man använder till 346xp och liknande?
Börjar bli gammal ...
mån 10 mar 2025, 07:31#87424815 är mer än 13 att göra fällskär och kapa normala stockar. Går att kvista med, men...
Därifrån och längre kapsågar. Realism, 372 nu konstigt nog fungerat, och har nog projekt som suger pengar (komatsu sogsmaskinen behöver däck)
Därifrån och längre kapsågar. Realism, 372 nu konstigt nog fungerat, och har nog projekt som suger pengar (komatsu sogsmaskinen behöver däck)

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar