Motorsåg och handhållet

Går det att rädda denna cylinder ? Husqvarna 372xpg

20 inlägg 5165 visningar 4 följer Svara, dela mm...  
Husqvarna
Användarvisningsbild

Re: Går det att rädda denna cylinder ? Husqvarna 372xpg

hva555  
#744656Jag använder avloppsrens i ljummet vatten. Tar bort alla Al-rester utan slipning. Sen kan man se om det finns någon skada man vill slipa på lokalt. Därefter går det att "krysshona" några varv för att få det snyggt men det är inte nödvändigt.

PS. Man ska naturligtvis inte lägga hela cylindern i denna blandning då den ju är gjord av Al. Dränk in en tygbit och fyll cylindern med den.

Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

anersimyra  
#744679Är det ingen som någonsin funderat på att lämna in en cylinder för att få ett nytt lager nicasil..🤑

Användarvisningsbild

Alex Strömberg  
anersimyra skrev:Är det ingen som någonsin funderat på att lämna in en cylinder för att få ett nytt lager nicasil..🤑

Nog billigare samt enklare att köpa ny då

Användarvisningsbild

anersimyra  
Alex Strömberg skrev:
anersimyra skrev:Är det ingen som någonsin funderat på att lämna in en cylinder för att få ett nytt lager nicasil..🤑

Nog billigare samt enklare att köpa ny då

Jag tänker närmast på originalcylindrar som inte finns att köpa nya..🙂👍

Användarvisningsbild

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 

Jo, har haft iväg några men det är inte gratis. Betydligt billigare o köpa ny om det går.
Oftast billigre o hitta en såg till o plocka ihop en av de två.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).