fre 21 jan 2022, 14:52#744656Jag använder avloppsrens i ljummet vatten. Tar bort alla Al-rester utan slipning. Sen kan man se om det finns någon skada man vill slipa på lokalt. Därefter går det att "krysshona" några varv för att få det snyggt men det är inte nödvändigt.
PS. Man ska naturligtvis inte lägga hela cylindern i denna blandning då den ju är gjord av Al. Dränk in en tygbit och fyll cylindern med den.
Motorsåg och handhållet
Går det att rädda denna cylinder ? Husqvarna 372xpg

fre 21 jan 2022, 16:49#744679Är det ingen som någonsin funderat på att lämna in en cylinder för att få ett nytt lager nicasil..🤑
Re: Går det att rädda denna cylinder ? Husqvarna 372xpg
fre 21 jan 2022, 17:25#744698
Nog billigare samt enklare att köpa ny då
anersimyra skrev:Är det ingen som någonsin funderat på att lämna in en cylinder för att få ett nytt lager nicasil..🤑
HVA 55, HVA 238SG, HVA 242G, Stihl 036 Pro
fre 21 jan 2022, 19:06#744727
Jag tänker närmast på originalcylindrar som inte finns att köpa nya..🙂👍
Alex Strömberg skrev:anersimyra skrev:Är det ingen som någonsin funderat på att lämna in en cylinder för att få ett nytt lager nicasil..🤑
Jag tänker närmast på originalcylindrar som inte finns att köpa nya..🙂👍
Re: Går det att rädda denna cylinder ? Husqvarna 372xpg
sön 23 jan 2022, 12:29#744970
Jo, har haft iväg några men det är inte gratis. Betydligt billigare o köpa ny om det går.
Oftast billigre o hitta en såg till o plocka ihop en av de två.
anersimyra skrev:Är det ingen som någonsin funderat på att lämna in en cylinder för att få ett nytt lager nicasil..🤑
Jo, har haft iväg några men det är inte gratis. Betydligt billigare o köpa ny om det går.
Oftast billigre o hitta en såg till o plocka ihop en av de två.
Såg samlare av grövre kaliber....
www.chainsawcollectors.se
www.chainsawcollectors.se

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).