tor 23 nov 2017, 22:06#482137morco skrev:Då blev det efter vånda en 201: med korta svärdet, vill ha sågen så smidig och lätt som möjligt och den borde ju blir rappare med korta svärdet. Man hade kanske klarat sig med 193:an men bättre att gråta en gång när man betalar än var gång man är i skogen. Frun blev till förvåning ändå inte tvärsur, hon har annars svårt att se mitt behov av fler än två motorsågar, hade nog kommit undan med en knippe extrakedjor med!
Någon som vet hur det är med bränsleval och garanti? Jag kör idag med Aspen och Stihl har väl sin egen alkylat, syns det någon skillnad på typ färgen?
Denna såg har ju 3/8" på 1.3 mm svärd, funkar samma kombifil från Stihl som jag har till storsågen som drar .325 på 1.5 mm svärd?
Grattis till köpet, @morco
En extra såg kan alltids behövas, isär när den är så skonsam mot användaren som MS201!
Anar mig att du kommer att uppskatta den sågen.
Garantin är väl samma vad du kör den på så länge du använder tvåtaktsbensin. Själv
körer jag mest på Stihls, men ochså Aspen och Husqvarna, och känner ingen förskel.
Om du inte är van med småsågar, så vil jag rekommendera att du kollar
kedjespänningen oftare än du gör på större sågar, och isär när du har ny kedja. Det behövs.
På min 200 använder jag RS kedja i gallring, men om jag ska
stamkvista och finkapa kastar jag på RM kedja.
Jack of all trades, master of none!