Motorsåg och handhållet

Jonsered CS2152 / (Husqvarna 353)

21 inlägg 22549 visningar 7 följer Svara, dela mm...  
Husqvarna

Re: Jonsered CS2152 / (Husqvarna 353)

forest.  
#8592272152 cs som tappat tomgången utan varvar mycket så kedjan går, trycker man förgasaren inåt så går den som innan, är det gummit eller vad kan det vara??

Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Aspholmen  
#906875Det låter som luftläckage. Gummit kan ha spruckit.
Testa med startspray och se om varvtalet sjunker.
Det kan komma in luft från andra ställen också så det kan ta lite tid att hitta.
Lycka till!
På min 2152:a får motorn alldeles för fet blandning. Trots att lågvarvsmunstycket är i botten bluddrar motorn och ryker massor. Det står china på övre förgasarlocket. Det är säkert inte original.
Det är väl bara att försöka få tag i en ny förgasare.

Användarvisningsbild

Williamm  
#906876Det kan vara gummit men dem brukar inte gå söner av sig självt.
Troligare är plasthållaren som fäster förgasaren mot gummit, de tappar form med tiden.

Zama China är original förgasare för nyare, kanske ala 353/2152.

Användarvisningsbild

Aspholmen  
#907420Då inget hände vid justering av lågvarvsmunstycket ända i botten bytte jag till en förgasare från Temu. Den är nu monterad på 2152:an och går hur bra som helst utan någon justering.
När en fjäder i kopplingen brast rev den ett långt hål i bromskåpan. Jag bytte till en kåpa till en Husqvarna 455 med smidigare kedjejustering.

Användarvisningsbild

Åke Nilsson  
#907457Dom där sågarna har väl spärr på var skruvar.
Går demontera,tog bort men förgasarna idag har för dåliga membran av plastfolie

Användarvisningsbild

Aspholmen  
#907461Ja. Den trasiga hade inga plastspärrar på munstycksjusteringarna. Men den nya hade det och funkade perfekt utan ens justering.
86 kr på Temu.
Riktiga membran borde ju finnas tillgängliga?

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).