Motorsåg och handhållet

nytt Iggesunds svärd

36 inlägg 13311 visningar 1 följer Svara, dela mm...  
Husqvarna
Användarvisningsbild
Thunborg  
gossebear skrev:japp! men det är snyggt!

Jag skal h adet med 1.6 slits och 404 delning. PAssar 3120, det är stor infästning m a 0 12 mm på den

Det är 404 delning :!: Du menar att svärdet passar på 3120 :?:
Ja vet att kedjan passar då ja gjort egena av 1,6 mm maskinkedja.
Har några Blå Iggesund både 75 & 80 cm 1,6 mm
Jag har aldrig tänkt på att svärden skulle kunna passa 8)

Husqvarna motorsågar
gossebear  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#20782japp svärdet passar 3120 har vad man kallar "storinfästning" alltså samma som skördar svärden har.

sedan är det .404 delning på 3120 om man inte kör 3/8 1,6 mm på drivlänkarna. bara tuta o köra.

TS
Användarvisningsbild
Thunborg  
#20899Maskinsvärdet passar inte varken smörjning eller bredden ,dom är på tok för brea om baken.Men det går ju att ändra 8)

#20909hm.. har bestält hem ett. ... återkommer i frågna.

TS
Användarvisningsbild
Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#20936Trodde 3120 hade stora fästet lisom de andra. Har svårt o tänka dse har ett fäste bara för denna modell.

Användarvisningsbild
Huggarn  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
Mange skrev:Trodde 3120 hade stora fästet lisom de andra. Har svårt o tänka dse har ett fäste bara för denna modell.

Håller med dig mange! 3120n har ju mig veterligen samma fäste som ex vis 372an! och jag har mycket svårt att tro att ett skördarsvärd skulle passa på dom, även om "slitsen" har samma mm! olje hål mm skall ju passa! dessutom har ju många skördarsvärd "fästhål" som sitter lite dumt till skulle jag tro...stor risk att fästhålen hamnar mitt för oljekanalen från sågen! :?: men vi ska inte måla fan på väggen än inte, det går kanske som sagt att bygga om på nåt vis! :D eller så har du sån jä..a tur så det passar direkt gossebear! :lol: men jag säger som stefan sauk: "jag är skeptisk"

Vi få la se! (som en göteborgare skulle sagt)

Huggarn skrev:
Mange skrev:Trodde 3120 hade stora fästet lisom de andra. Har svårt o tänka dse har ett fäste bara för denna modell.

Håller med dig mange! 3120n har ju mig veterligen samma fäste som ex vis 372an! och jag har mycket svårt att tro att ett skördarsvärd skulle passa på dom, även om "slitsen" har samma mm! olje hål mm skall ju passa! dessutom har ju många skördarsvärd "fästhål" som sitter lite dumt till skulle jag tro...stor risk att fästhålen hamnar mitt för oljekanalen från sågen! :?: men vi ska inte måla fan på väggen än inte, det går kanske som sagt att bygga om på nåt vis! :D eller så har du sån jä..a tur så det passar direkt gossebear! :lol: men jag säger som stefan sauk: "jag är skeptisk"

Vi få la se! (som en göteborgare skulle sagt)

japp vi får se! skall bli kul o se om det passa, Det stämmer dock det ni säger att 3120 har stora infästningen om det är lika dant på 372 vågar jag inte svara på . Är det 7 mm på vanliga och 10 mm på stor sågarna?

TS
Användarvisningsbild
#20991Jag har gjort om några till de gammla björnarna. det är inte omöjligt o knappast nåt kul, men det går det gör det...

Tänk på avslutet o drev med, annars fixar inte kedjorna det.....
Hur fan vet han det... Jo det är sånt man lär sig!
:wink:
Massiva svärd är enklare eftersom det är bara o skära o sen göra spår o borra. Inget kul o borra i men det går.

Användarvisningsbild
swe#kipp  
#21000Dom maskinsävrd jag sett hos killen jag köper mina svärd skulle inte passa på min 372:a som har "stora fästet" men som flera har sagt så går det ju säkert att bygga om !!

Användarvisningsbild
#21280Ska bli intressant o se om dessa funkar lika bra som Power match.
De ser bra ut i alla fall.

Dessa är inte i utbudet riktigt efter vad jag förstår.
Det kommer nog men inte riktigt än.

Användarvisningsbild
#21310Här är färsk bild...

Bild

Användarvisningsbild
Thunborg  
gossebear skrev:japp! men det är snyggt!

Jag skal h adet med 1.6 slits och 404 delning. Passar 3120, det är stor infästning mao 12 mm på den , just smörjning av kjdje olja är jag dock lite osäker på. men vad gör man inte med en borrmaskin?

Hej Gossebear är du säker på att din 3120 har 12 mm fäste min har 10mm :?:

#21343nja inte så säker längre på 12 mm. faktiskt......

du har nog rätt....

Vad har du för delning o längd på ditt svärd?
Tror iggesund snart kommer satsa lite mer på dessa...

TS
Användarvisningsbild
#21358Samma som ditt, eller det som är på bilden.
24" 3/8 1,5

Användarvisningsbild
Thunborg  
#21534Nu har ni skrivit så jag blive avundsjuk :lol:
Var till våran svärd & kedje fixare idag , frågade om iggesunds motorsågsvärd , no problem , blev ett 24 " Han hade ett hemma men med 3/8 , jag ska ju ha 404 till 3120 xp. Sågen har knappt varit igång sen "gudrun".
Bara provkört "penisförlängaren" någon gång per år.Tack vare er kanske det bril ändring på det 8)

Annons:
Skogshubben
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).