Motorsåg och handhållet

Röja med kätting

20 inlägg 10890 visningar 1 följer Svara, dela mm...  
Husqvarna
nisse  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#10403Flexiblade-tråden finns att köpa färdigkapad,men även på längre längder där man kapar själv.

/Nisse

Husqvarna motorsågar
anders_  
sunemangs skrev:Flexiblade
Bild

Bild

Finns lite andra modeller med

Man kan ju välja att ha två trådar om man har lite lenare maskin. Med de grövsta trådarna tycker jag man kan få ner de mesta. Är kanonnöjd.
Va så trött på dom där vanliga man ska mata ut tråd. Tråden gick ständigt av vid hålet, skavdes av.

Kedjan verkar intressant men farlig...

G
Hej!

Handröjde förra sommaren området inom härnösand-hammarstrand-Gnarp efter att maskinerna gjort sitt provade Flexiblade men var ingen höjdare höll inte länge byta tråd ofta + dyrt, körde mest med Oregons tråd med metalli och lindosa som man bara tryckte mot marken.

nisse  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#11026Hej!

Förstår inte exakt vad du röjt,men det låter som trekantsklinga eller t.o.m röjklinga skulle passat bättre.
Oregon har en billigare(ca 190:-) variant utan kon under.Den har fyrkantiga trådar som dubbelviks.

/Nisse

Hundkex  
#12018Nån som har någon aning om var jag får tag i den här kättingen som ni visar ? Länken är för gammal så jag kan inte få upp någon bild på den.

Användarvisningsbild
pgo_jim  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
Hundkex skrev:Nån som har någon aning om var jag får tag i den här kättingen som ni visar ? Länken är för gammal så jag kan inte få upp någon bild på den.

http://www.blocket.se/vi/13495767.htm?ca=10_s

där har du bild o film^^

TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).