sön 15 jul 2007, 20:09#10465Startade upp den idag för att såga upp ett par granslanor som blev över i vedstaplingen o jag tror aldrig jag haft en mer lättstartad såg. Ut med choken o den tänder till på första, in med choken o den är igång på andra rycket. Jag har inte rört förgasarinställningen än o den får väl kanske något mer än den behöver men det får vara så tills den gått några tankar.
Den har dock inga tendenser till att tjuvstanna efter ett snabbt gaspådrag.
Kan ju vara så att när man stoppar med choken så finns bränsle framme o ligger kvar när den stått bara över en natt.
Svärdet var kinatillverkat. Hur bra det är är svårt att säga, det behöver väl gå några timmar innan man kan bedöma det. Det var ju 18" o det är ju lite väl långt till vanlig användning. Jag har satt på ett 13". Det enda jag reagerade på var att nitarna till topptrissan sticker ut mer än på mina andra svärd.
Kedjan som följde med var från Carlton.
Så fort jag kört lite mer ska jag meddela här hur det går. Som jag sagt så är första intrycket över förväntan. Att det skulle finnas detaljer som stoppknappen hade jag väntat mig men gången o känslan i sågen när man kör är bättre än jag trodde.
Magnus M
MS 660, MS 241, MS 200,346xpg, 2x242xpg, 2x238sg, 234sg, Fordson Super Major m Väsekran, Nyholms 5,5 tons kärra, Holder A55, Moheda 6ton med Terrikran