http://www.cleanmate.com/se/index.php
Funkar bra, men det duger ju inte att slänga kläder omkring sig längre :/
Fixar med lite allt möjligt.

vetinte skrev:Köpte en Fergeson TEF 20-54 "Grålle" ? 4-cyl disel med en väldans massa grejer.
Nonkan skrev:Jag köpte mig en robotdammsugare...
http://www.cleanmate.com/se/index.php
Funkar bra, men det duger ju inte att slänga kläder omkring sig längre :/
vetinte skrev:Här kommer lite bilder som efterfrågades
Som sakt en Ferguson disel TE20F 4-cyl. 1954.
Är detta en Grålle ? Vissa säger att det bara var bensinare som var Grållar så derför frågan.
Jag har ingen aning. Men nöjd e jag![]()
+ Org. instruktionsbok !! snökedjor o en massa kätting,toppstänger,brytblock,hålbom o en tippbar bakskoppa.
Allt i brukbart skick.
Men elen på traktorn blev nogg inte riktigt klar. Sitter en generator från en Opel på med 2 + poler men ingen laddning. Skulle nogg ha ett laddrelä eller en generator med laddrelä i tror jag. Körde hem den o de var inga problem. Lete sliten framvagn o annat som på gammla grejer. Så det blir väll att ta tag i det till vintern. Men komma underfun med laddningen blir väll prio 1.
![]()
![]()
![]()
Kanske en liten "prodjekttråd".
Sweden-viking skrev:vetinte skrev:Här kommer lite bilder som efterfrågades
Som sakt en Ferguson disel TE20F 4-cyl. 1954.
Är detta en Grålle ? Vissa säger att det bara var bensinare som var Grållar så derför frågan.
Jag har ingen aning. Men nöjd e jag![]()
+ Org. instruktionsbok !! snökedjor o en massa kätting,toppstänger,brytblock,hålbom o en tippbar bakskoppa.
Allt i brukbart skick.
Men elen på traktorn blev nogg inte riktigt klar. Sitter en generator från en Opel på med 2 + poler men ingen laddning. Skulle nogg ha ett laddrelä eller en generator med laddrelä i tror jag. Körde hem den o de var inga problem. Lete sliten framvagn o annat som på gammla grejer. Så det blir väll att ta tag i det till vintern. Men komma underfun med laddningen blir väll prio 1.
![]()
![]()
![]()
Kanske en liten "prodjekttråd".
Grattis!!![]()
![]()
![]()
Det är en grålle även med diesel motor, och dieseln är bättre än bensinare....
Mycket bra med redskap till.
Generator är bara att byta till en växelströmmare.
![]()
![]()
![]()
![]()
st a