Motorsåg och handhållet
Körkort ????
tis 03 feb 2015, 13:06#314410Skulle tro att arbetsgivaren sett vad dom anställda kan, finns nog inte många som anställer någon som inte kan hugga, inte ens om dom har det "fantastiska plastkortet"

tis 03 feb 2015, 18:13#314463Motorsågskörkortet är ett intyg som styrker att innehavaren av kortet med godkänt resultat har avlagt teoretiskt och praktiskt prov. Det är proven som är det betydelsefulla inte att kortet är gjort av plast.
Motorsågskörkort ABC, 346 XPG med 15" svärd och 21BPX
tis 03 feb 2015, 18:19#314464
Det vet vi inte när du tagit "plastkortet heller", det enda vi vet är att du blivit några tusen kr fattigare.
Mangan skrev:Jo, men varken du eller arbetsmiljöverket vet hur säkert jag arbetar.Hur länge man jobbat med något säger inte allt om hur säkert man arbetar.
Det vet vi inte när du tagit "plastkortet heller", det enda vi vet är att du blivit några tusen kr fattigare.
tis 03 feb 2015, 18:23#314466
I sånna fall skulle väl mångårig erfarenhet räcka, fick för mej att det var plasten det hängde på
mghg skrev:Motorsågskörkortet är ett intyg som styrker att innehavaren av kortet med godkänt resultat har avlagt teoretiskt och praktiskt prov. Det är proven som är det betydelsefulla inte att kortet är gjort av plast.
I sånna fall skulle väl mångårig erfarenhet räcka, fick för mej att det var plasten det hängde på
tor 05 feb 2015, 06:26#314714
Om det är 2 personer som söker ett jobb som huggare ,den ena har plastkortet den andra har det inte men den första har gått en kurs i hur man använder en såg på ett säkert sätt med 0 i kompetens för det arbete han skall utföra .person 2 har rätt utbildning och erfarenhet för jobbet men har inte plastkortet .
vem får jobbet?
Jag hjälper en person just nu som har plastkort abc att fälla svåra träd ! vad säger detta då jag personligen pissar på dom som tror att plast kortet ger en utbildning i att fälla träd och trorn att dom kan något .men att kunna något så krävs det lång erfarenhet i det man håller på med.
Mangan skrev:Skaffa ett intyg på att du kan allt, så är det inga problem, knaggen. Arbetsgivaren måste ha ett intyg på att du kan allt, de kan inte bara gå på vad du själv tycker.
Om det är 2 personer som söker ett jobb som huggare ,den ena har plastkortet den andra har det inte men den första har gått en kurs i hur man använder en såg på ett säkert sätt med 0 i kompetens för det arbete han skall utföra .person 2 har rätt utbildning och erfarenhet för jobbet men har inte plastkortet .
vem får jobbet?
Jag hjälper en person just nu som har plastkort abc att fälla svåra träd ! vad säger detta då jag personligen pissar på dom som tror att plast kortet ger en utbildning i att fälla träd och trorn att dom kan något .men att kunna något så krävs det lång erfarenhet i det man håller på med.
Proffs Huggare
tor 05 feb 2015, 08:26#314715Det är säkert att han utan kort inte får jobbet pga otillräcklig behörighet (= saknar kortet). Sedan skulle jag rata den andra också pga otillräcklig kompetens (= kan inte oavsett behörighet). Det finns fler att välja bland.
knaggen skrev:Mangan skrev:Skaffa ett intyg på att du kan allt, så är det inga problem, knaggen. Arbetsgivaren måste ha ett intyg på att du kan allt, de kan inte bara gå på vad du själv tycker.
vem får jobbet?
tor 05 feb 2015, 17:06#314741Trots lång erfarenhet blev det här ekipaget väl långt..
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
Annons:

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).