Efterlyst - Stulet

Val av GSM larm?

7 inlägg 33433 visningar Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Val av GSM larm?

Skogshuggarn  
#299804 Vad kan ni rek för trådlös GSM larmutrustning för sommarstuga garage mm + seriös återförsäljare?.
Rörelsesensorstyrt, med bra räckvidd. Larm via sms och android telefon, utan fasta månadskostnader.

Ska vara enkelt att handha också utan en massa krångel.



   TS
Användarvisningsbild

Re: Val av GSM larm?

Sweden-viking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#299822 Här kan du hitta intressanta alternativ........
Övervaka & styra med GSM :

http://www.induohome.com/larm/

http://www.induohome.com/fjarrstyrning/


:D :D :D

Användarvisningsbild

Re: Val av GSM larm?

Skogshuggarn  
#299845 Tack för tipset!.

Har du köpt något av dessa?.
De häringa larmfirmorna växer ju upp som "svampar ur jorden". :-o

Undrar även vilket man ska köpa som är minst "störningskänligt".
Som jag förstått så kan man störa ut trådlös utrustning (IR detektorer), bara man vet på vilket Mhz band de går på.

Behöver även ett som tar min 50 m trådlöst mellan garage och sommarstuga.

:-B

   TS
Användarvisningsbild

Re: Val av GSM larm?

th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#299891 GSM är lika lätt att störa ut.
http://www.prylstaden.se/spionprylar/mo ... on-storare

Användarvisningsbild

Re: Val av GSM larm?

Sweden-viking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#299987
Skogshuggarn skrev:Tack för tipset!.

Har du köpt något av dessa?.
De häringa larmfirmorna växer ju upp som "svampar ur jorden". :-o

Undrar även vilket man ska köpa som är minst "störningskänligt".
Som jag förstått så kan man störa ut trådlös utrustning (IR detektorer), bara man vet på vilket Mhz band de går på.

Behöver även ett som tar min 50 m trådlöst mellan garage och sommarstuga.

:-B


Jag har inte köpt men funderar skarp på att handla en ESIM364 för styrning & övervakning av en stuga via SMS. främst för att kunna styra till & från slag av värme, belysning & motorvärmare via mobilen och olika kanaler men även ha koll på temp och lite till.

De flesta trådlösa typ rörelse eller magnetkontakter klarar typ 30m men kan länkas ytterligare 30m med förstärkare eller reläkort

Jag har en enklare lösning av styrning med en kanal idag via gsm.

Allt går att störa förstöra men tror att risken är väldigt liten att en tjuv vet vilken utrustning som finns och vilket frekvensband, radio, fiber eller koppartråd den går på.

:D :D :D

Användarvisningsbild

Re: Val av GSM larm?

Skogshuggarn  
#299992 Störaren verkar inte ta + 400 MHz bandet dock, och vad händer (normalt sett), med ett larm som "störts ut"?.

th skrev:GSM är lika lätt att störa ut.
http://www.prylstaden.se/spionprylar/mo ... on-storare


Sett något larm som är "störningsskyddad"?.
Finns ju uppenbarligen ett problem runt detta som man tycker tillv/åf bör "ta till sig".
Är trots allt en investering på X antal tusenlappar.

Sweden-viking skrev:
Jag har inte köpt men funderar skarp på att handla en ESIM364 för styrning & övervakning av en stuga via SMS. främst för att kunna styra till & från slag av värme, belysning & motorvärmare via mobilen och olika kanaler men även ha koll på temp och lite till.

De flesta trådlösa typ rörelse eller magnetkontakter klarar typ 30m men kan länkas ytterligare 30m med förstärkare eller reläkort

Jag har en enklare lösning av styrning med en kanal idag via gsm.

Allt går att störa förstöra men tror att risken är väldigt liten att en tjuv vet vilken utrustning som finns och vilket frekvensband, radio, fiber eller koppartråd den går på.

:D :D :D

   TS
Användarvisningsbild

Re: Val av GSM larm?

Sweden-viking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#299996 Skall man ha störskyddat då är det nog ett övervakat trådbundet inbrottslarm med godkännt uppringare för det fasta telefonnätet som gäller.

Då tillkommer fasta månadsavgifter och godkänd certifierad installationskostnad.

:D :D :D

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).