Friluftsliv, Naturturism

Identifiera gasoltub anslutning

6 inlägg 4563 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Identifiera gasoltub anslutning

Elmhult  
#656829 Vi köpte lite mark och på den marken stod det en äcklig stuga några danska hippies hade haft. I denna stuga fann vi diverse grejer vi tog ut innan vi rev eländet. Svartmögel hängde som stalaktiter(stalagmiter?) etc. Men jag hittade en nästan full gasoltub med en märklig anslutning. Frågade några danskar om det var nåt dom kände till som var special för Danmark men dom hade aldrig sett något liknande. Tänkte kolla om någon här vet vad det är. Annars får den gå till återvinningen. Om dom nu tar den.



   TS
Avatar Fallback

Re: Identifiera gasoltub anslutning

bgl  
#656834 Off topic!
Minnesregel: stalakTit från Tak, stalakMit från Mark.

Användarvisningsbild

Re: Identifiera gasoltub anslutning

Tonyfrånurskogen  
#656835 Är det inte en del av ett kök eller lyckta som sitter kvar på tuben? Så du kan skruva av den och skruva på en komplett istället? Är tuben inte som dom blåa mellan stora tuberna som inte har någon kran/ventil?

Avatar Fallback

Re: Identifiera gasoltub anslutning

Elmhult  
#656838
Tonyfrånurskogen skrev:Är det inte en del av ett kök eller lyckta som sitter kvar på tuben? Så du kan skruva av den och skruva på en komplett istället? Är tuben inte som dom blåa mellan stora tuberna som inte har någon kran/ventil?


Jo jag tänkte det med men vågade inte börja skruva då tanken i princip är full.

   TS
Avatar Fallback

Re: Identifiera gasoltub anslutning

Elmhult  
#656839
bgl skrev:Off topic!
Minnesregel: stalakTit från Tak, stalakMit från Mark.


Idag har jag äntligen lärt mig något vettigt som jag kan ha nytta av resten av livet. Många tack!! 💪 😀

   TS
Avatar Fallback

Re: Identifiera gasoltub anslutning

Elmhult  
#656943
Tonyfrånurskogen skrev:Är tuben inte som dom blåa mellan stora tuberna som inte har någon kran/ventil?


Det där får jag ta och kolla. Men den är gammal. Står BP på den.

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).