sön 28 jun 2020, 10:01#652384Hej.
Är det någon som känner till denna yxmärkning, "svenska yxfabriken"?
Jag har en stor skogsyxa med den märkningen hemma nämligen, och Google har inte varit min vän denna gång.
/Black Jim.
Friluftsliv, Naturturism
Svenska yxfabriken?
✍️ Sammanfattning av tråd
Den här tråden har ännu ingen AI-sammanfattning. Endast inloggade kan skapa en sammanfattning.
Skapa gratiskontoLogga in TS
sön 28 jun 2020, 12:23#652407En, helst flera bilder på yxan skulle underlätta.
Det som inte kan lagas med silvertejp är inte värt att lagas
sön 28 jun 2020, 14:56#652428Bilder.
Det syns inte så bra på stämpelbilden, men det står svenska yxfarbiken.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
Det syns inte så bra på stämpelbilden, men det står svenska yxfarbiken.
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
TS
sön 28 jun 2020, 15:10#652430Yxan är inte olik denna bild
https://digitaltmuseum.se/021026356679/yxa
I mina hemtrakter fanns förr Kölefors yxfabrik.
https://digitaltmuseum.se/021026356679/yxa
I mina hemtrakter fanns förr Kölefors yxfabrik.
sön 28 jun 2020, 16:39#652451Nu har jag krigat mot linoljebränningen ett tag, och nu ser den ut så här. Om inte annat syns stämpeln nååååågot bättre iaf.
Skapa konto
Skapa konto
TS
tis 28 sep 2021, 10:10#729393Hej, om du inte fått reda på mer om svenska yxfabriken än, så kan jag ha lite information om den. Mvh
Skapa konto
Skapa konto
ons 29 sep 2021, 07:19#729491Bilden ovan är troligen tagen 1910-1920. Denna är tagen 2021.
Skapa konto
Skapa konto
<

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).