Friluftsliv, Naturturism

Dagens gåta

5 inlägg 4343 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Dagens gåta

bgl  
#529514 Väljer att lägga denna tråd under friluftsliv. Valfri 08-a som råkar ut för detta skulle kunna bli desperat.
Vi jobbade på förmiddagen med att hugga fram en rågång som inte röjs sedan 1970-talet. När vi åkte hem för lunch kände jag redan efter 100 meters körning att något luktade djä--igt illa!
Hemma tog jag av mig arbetskläderna i pannrummet som vanligt och gick in för att äta. någon timma senare när vi skulle fortsätta gick det knappt att gå in i pannrummet, stanken var obeskrivlig. Trodde först att ett dött djur låg gömt någonstans men upptäckte så småningom att i mönstret på ena kängan var något kletigt fasttrampat.
Spolade först av sulan med vanlig slang, samma stank var kvar. Sen högtryck, därefter högtryck med ånga - stanken kvar.
Till sist brände jag av yttersta lagret av sulan med gasol, hjälpte lite grann. Hoppas att fortsatt gående ska ta bort stanken, att ta in kängorna i bostaden är fortfarande uteslutet.
Blev även noggrann skurning av gummimattan i bilen, golvet i pannrummet mm .
Efter vissa förfrågningar hos kunskapare har jag en misstanke om vad jag trampat fast i kängsulan.
Någon som har en gissning eller själv råkat ut för samma sak?



   TS
Avatar Fallback

Re: Dagens gåta

Blivande snickare  
#529526 Järvskit? Eller björn.

Avatar Fallback

Re: Dagens gåta

Värmlänning  
#529547 Vildsvinsdret?

Avatar Fallback

Re: Dagens gåta

Hema  
#529578 Skit som tål högtryck med ånga, vad är det för djvävelspåfund egentligen? Låter horribelt. 💩

Avatar Fallback

Re: Dagens gåta

bgl  
#529592 Jag trodde själv att det var vildsvin. Björnskit har jag trampat i för länge sen, då luktade det inte så här illa i alla fall. Vi har nästan 10 mil till järv vad vi vet.
I går kväll fick jag höra från en jägare vars mark omfattas av ett vargrevir att vargskit luktar förskräckligt och framför allt länge, även om det legat några dagar är det ett elände att dra in i bilen eller inomhus. Finns lite på nätet om lukten.

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).