Skogsbarometern

Vilket parti röstar du på i höst?

74 inlägg 58771 visningar 9 följer Svara, dela mm...   

Vilket parti tänker du rösta på i riksdagsvalet 2010?

32
18%
5
2%
9
5%
71
40%
4
2%
15
8%
8
4%
32
18%
Avatar Fallback

Re: Vilket parti röstar du på i höst?

Nolltax AB  
#99001 Noterar Folkpartiet missat raljerat kring jag har.
Och ingen eljest noterat har det har.....
Tomrum, en han det är men vad namn har han?

Elmia
Avatar Fallback

Re: Vilket parti röstar du på i höst?

mannen  
#99114 Det här i och för sig inte med valet att göra men trots att det är ett tragiskt ämne så kan jag inte undgå att bli road av Bildts sätt att svara på intervju frågorna.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7669720.ab

Jag skulle ha velat se effekten på journalisten ansikte när Bildt svara på frågan om aftonbladets protestlista kommer att ha någon effekt. :wink:

Användarvisningsbild

Re: Vilket parti röstar du på i höst?

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#99580 Mer pengar till köp av värdefull skog om borgarna vinner http://www.skogsaktuellt.se/?p=35393&pt=108&m=1422
/Niklas

Användarvisningsbild

Re: Vilket parti röstar du på i höst?

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#100215 Olika sätt att skydda skogen. Centern vill ha frivillighet och sossarna vill ha mer tvång http://www.atl.nu/Article.jsp?article=6 ... a%20skogen

Samtidigt vill Centern avsätta 48 miljoner för att minska byråkratin i skogen http://www.atl.nu/Article.jsp?article=6 ... ogs%E4gare
/Niklas

Användarvisningsbild

Re: Vilket parti röstar du på i höst?

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#101083 Nu är det spännande, jag vill igen påminna om att Alliansen skött sig mkt bra och att en vanlig LO-familj får ca 36000:-/år
mer att spendera tack vare Jobbskatteavdraget. Det vill de rödgröna ändra på, gå och rösta så har ni gjort det ni kan för att
minska risken för det iaf, lita inte på att arbetslinjen vinner bara för att det ser så ut i opinionsundersökningarna.

Avatar Fallback

Re: Vilket parti röstar du på i höst?

axwell  
#101088 Ja och de dumskallar som råkar ut för sjukdomar, arbetsplatsolyckor eller andra motgångar får skylla sig själva!?

Användarvisningsbild

Re: Vilket parti röstar du på i höst?

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#101094
axwell skrev:Ja och de dumskallar som råkar ut för sjukdomar, arbetsplatsolyckor eller andra motgångar får skylla sig själva!?


Ja om bara hälften av det som skrivs är sant så är det för jäv-t. Oavsett vem som vinner så lär de göra något åt regeltillämpningen. Jag vill inte ha ett samhälle där folk som är nedslagna, av otur, egen förskyllan eller vad som helst, ska slås ner än mer av våra gemensamma försäkringssystem/bidragsformer. Jag betalar skatt och vill ha de här systemen just för att folk ska få hjälp.

Ett 1:a maj märke hade en gång för flera år sedan texten "Alla, inte bara några". Det är nåt jag kan sympatisera starkt med. Men det var på den tiden när arbetarrörelsen jagade fattigdom,orättvisor och tillväxt i stället för att jaga de som tjänar pengar och vill skapa sin egen framtid.

(det här blir mitt enda tydligt politiska inlägg i detta forum, för de kommande fyra åren. Kanske gör ett till om fyra år :wink: )

Avatar Fallback

Re: Vilket parti röstar du på i höst?

axwell  
#101095
Uvskogen skrev:Ja om bara hälften av det som skrivs är sant så är det för jäv-t. Oavsett vem som vinner så lär de göra något åt regeltillämpningen. Jag vill inte ha ett samhälle där folk som är nedslagna, av otur, egen förskyllan eller vad som helst, ska slås ner än mer av våra gemensamma försäkringssystem/bidragsformer. Jag betalar skatt och vill ha de här systemen just för att folk ska få hjälp.

Ett 1:a maj märke hade en gång för flera år sedan texten "Alla, inte bara några". Det är nåt jag kan sympatisera starkt med. Men det var på den tiden när arbetarrörelsen jagade fattigdom,orättvisor och tillväxt i stället för att jaga de som tjänar pengar och vill skapa sin egen framtid.


Kunde inte ha uttryckt det lika bra själv!

Avatar Fallback

Re: Vilket parti röstar du på i höst?

dexter  
#101110 Enlig mig så ljuger alla partier och alla partier har mer eller mindre samma valfläsk.. ja kommer nog skita i och rösta eller om ja taktikröstar ENBART för hur folk beter sig mot olika partier.

Användarvisningsbild

Re: Vilket parti röstar du på i höst?

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#101120
axwell skrev:Ja och de dumskallar som råkar ut för sjukdomar, arbetsplatsolyckor eller andra motgångar får skylla sig själva!?

Hur menar du nu?
Ska alla förtidspensioneras för säkerhets skull?
Nej, de rödgröna har ljugit så mkt om stupstockar och annat så de har redan avslöjat sig.
Det gamla systemet funkade inte och det visste de rödgröna redan 2002 men hade inte
möjlighet att göra nåt åt det, nu är det påbörjat iaf och när det är tillrättat så blir det nog
bra även om det hackat lite nu i början såklart. Inte så lätt att vända en sån koloss.

Avatar Fallback

Re: Vilket parti röstar du på i höst?

foton  
#101125 Jag tror att problemen med försäkringskassan är att där jobbar en massa röda personer som vill ställa till med jävelskap för alliansen. Om där fanns mäniskor med sunt förnuft så skulle det inte behöva bli några problem, det finns ju inga pengar att tjäna på att bråka med folk, alla ska ju ha sin försörjning. Vad än pengarna kommer ifrån.

Användarvisningsbild

Re: Vilket parti röstar du på i höst?

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#101133
foton skrev:Jag tror att problemen med försäkringskassan är att där jobbar en massa röda personer som vill ställa till med jävelskap för alliansen. Om där fanns mäniskor med sunt förnuft så skulle det inte behöva bli några problem, det finns ju inga pengar att tjäna på att bråka med folk, alla ska ju ha sin försörjning. Vad än pengarna kommer ifrån.

Du har en poäng där helt klart. Samma på AF, det är sosseriets högborg.

Användarvisningsbild

Re: Vilket parti röstar du på i höst?

stegmaster  
#101141 Er inte denna svenska röstingen snart över?? :wink:
Fatter inte hur era politikare får tid att tala om sina saker för er, för dom er ju stort sett i Norge, och taler för dom (tror det va ) 60000 svenskar som finns i Norge.
Var visstnog en "viktig" röstgrupp, dessa "innvandrare". :surp:
Dessutan ska det sendas direkt på TV hele dagen I NORGE. :shock:
Det finns dom som taler om "islamifisering av Norge", aner jag en kjännsla av "sverifisering" ochså. :lol:
Hur som hälst, lycka til med röstingen.
Viktigaste er trots alt "at ni röster" och inte tilhör "soffaparitet".

Användarvisningsbild

Re: Vilket parti röstar du på i höst?

Torparn79  
#101191 följ röstsammanräkningen här:
http://valresultat.svt.se/index.html

kom ihåg att uppdatera med jämna mellanrum..

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).