Skogsbarometern

Vilket parti röstar du på i höst?

74 inlägg 58899 visningar 9 följer Svara, dela mm...   

Vilket parti tänker du rösta på i riksdagsvalet 2010?

32
18%
5
2%
9
5%
71
40%
4
2%
15
8%
8
4%
32
18%
Användarvisningsbild

Vilket parti röstar du på i höst?

Fredrik Reuter  
#92074 Det vore väl intressant att se hur vi tänker rösta i valet 2010? Gammal hävd säger kanske att utfallet blir självklart, men det man först när många röstat.

Givetvis är röstningen anonym, ingen kan se vem som röstat på vad. Skriver du däremot vad du tänker rösta på i tråden här nedan, ja, då är anonymiteten borta.



   TS
Elmia
Avatar Fallback

Re: Vilket parti röstar du på i höst?

inkazar  
#92082 Ja min anonymitet om hur ja ska rösta kastar ja i dasse.

skulle ha röstat på S, MEN! och ett stort men. med den här jäkla block politiken kan man inte rösta på S utan att få MP med sig på köpet.

så för mig handlar det inte om att väga fördelar, utan att väga nackdelar, och dom röd-gröna har alldeles för många sådana!
så därför röstar ja på Reinfeldt å kompani.

Användarvisningsbild

Re: Vilket parti röstar du på i höst?

SkogsGotte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#92083 röstar nog på centern, men tyärr är det mest bara prat från deras sida, hoppas att dom byter partiledare snart... rödgrönasörjan är något som skulle ta död på mycket skogsarbete känns det som...

Användarvisningsbild

Re: Vilket parti röstar du på i höst?

Sundhult  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#92084 För min del röstar jag på KD, och den stora anledningen är familjepolitken.

//.D

Användarvisningsbild

Re: Vilket parti röstar du på i höst?

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#92132 Jag har ännu inte bestämt mig för vilket alliansparti som jag ska rösta på. Att rösta på det andra blocket är för mig otänkbart.
/Niklas

Avatar Fallback

Re: Vilket parti röstar du på i höst?

Nolltax AB  
#92133 Soffan...

Användarvisningsbild

Re: Vilket parti röstar du på i höst?

Elias  
#92141 I allt det här är det som att välja pest eller kolera. Gillar man et parti av någon anledning får man alltid med sig de andra idioterna. Enligt mig har aldrig någonting gott kommit ur blockstyre med många partier. Mycket snack och liten verkstad, mer än normalt för politiker

Avatar Fallback

Re: Vilket parti röstar du på i höst?

Contorta  
#92153 Det finns bara ett parti som bryr sig om landsbygden och de gröna näringarna.
Centerpartiet!

Användarvisningsbild

Re: Vilket parti röstar du på i höst?

The Boxer  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#92182
Niking skrev:Jag har ännu inte bestämt mig för vilket alliansparti som jag ska rösta på. Att rösta på det andra blocket är för mig otänkbart.
/Niklas


ett alternativ är också sofflocket i-) , men har man chansen att döda en sosse/milömupp/kommunist röst så är det nog en plikt att rösta i allafall

Avatar Fallback

Re: Vilket parti röstar du på i höst?

novis??  
#92246 SD eller högern synd att moderaterna ej törs stå för lite hårdare invandringspoli :roll: tik

Avatar Fallback

Re: Vilket parti röstar du på i höst?

Contorta  
#92248 Undersökningen visar, att miljöpartister bor i stan :-)

Avatar Fallback

Re: Vilket parti röstar du på i höst?

novis??  
#92250 att kommunister jobbar ej å såssar är sjukskrivna :lol:

Användarvisningsbild

Re: Vilket parti röstar du på i höst?

Sweden-viking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#92261 Det är väl många på dessa sidor som fattar att det faktiskt är skillnad mellan blått och rött.

Det hindrar inte att Alliansen har många drag som även återfinns hos den bruna röran (blanda rött och grönt så får ni se vilken färg det blir).
Men, jag uppskattar faktiskt att få en god tusenlapp mer i plånboken varje månad tack vare Alliansen.

Sedan skulle jag även vilja se en större klarsyn i fråga om kostnader bl a för den misslyckade migrations- och bidragspolitiken från den sidan, men jämförelsen med "Mona & toblerone åt alla" förskräcker.
Det blir skattehöjningar, högre bensinpriser och nya ”frivilliga” biltullar. Det är det enda de kan. Höja, höja och höja avgifter.

Gärna Jimmy Å med i riksdagen tillsammans med alliansen och Fredrik, gärna även partiet=”Hela Sverige ska leva”.
Men definitivt inte till priset av Mona som statsminister.
Vi måste få lite mer ordning i nya sverige.....
:wink:
Senast redigerad av Sweden-viking ons 19 maj 2010, 19:52, redigerad totalt 3 gånger.

Avatar Fallback

Re: Vilket parti röstar du på i höst?

bema  
#92262
Sundhult skrev:För min del röstar jag på KD, och den stora anledningen är familjepolitken.

//.D

Instämmer med ovanstående!

Avatar Fallback

Re: Vilket parti röstar du på i höst?

Nisse Husberg  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#92273 Det är fräckt att man måste rösta på ett enda parti för det finns inget som man skulle hålla med i alla frågor. Det borde finnas ett tiotal områden och så kunde man rösta på det parti som inom det området har en förståndig åsikt ...

Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).