Skogsbarometern

Vad önskar du mest av skogsåret 2023?

8 inlägg 4038 visningar 5 följer Svara, dela mm...   

Vad önskar du dig mest av skogsåret 2023. Du kan bara välja ett alternativ nedan. Välj med omsorg.

66
47%
26
18%
20
14%
17
12%
10
7%
0
N/A
Användarvisningsbild

Vad önskar du mest av skogsåret 2023?

Fredrik Reuter  
#787055 2023 har precis startat och vad kan då vara bättre än en undersökning på Skogsforum om vad du önskar dig mest av skogsåret 2023? Du har fem svarsalternativ att välja mellan och kan bara välja ett av dem. Frågan du bör ställa dig är alltså vilket av påståendena nedan som du önskar dig mest under året.

Som vanligt med våra undersökningar så är svaren anonyma och du kan alltid utveckla ditt svar genom att kommentera i tråden.

Kör på!



   TS
Elmia
Användarvisningsbild

Re: Vad önskar du mest av skogsåret 2023?

Wilhelm Dyrssen  
#787073 1. Bort med kartellprissättningen på virket.
2. Skogsstyrelsen skall komma med tillämpningsföreskrifter till Artskyddsförordningen som är BEGRIPLIGA, TILLÄMPBARA, ENTUSIASMERANDE.
3. Modell för uthyrning av kolsänka

Wilhelm Dyrssen

Avatar Fallback

Re: Vad önskar du mest av skogsåret 2023?

Skogsöga  
#787092 Bara halva min önskan fanns med! Inga stormar och inga granbarkborreangrepp. Får jag bestämma vad som ska avverkas så får industrin bara gallringsvirke tills priserna stigit en bit till. Nu väntar trots allt en mindre slutavverkning som härjats av både storm och baggar tidigare.

Användarvisningsbild

Re: Vad önskar du mest av skogsåret 2023?

Fredrik Reuter  
#787303 Vi pratar om denna enkät i dagens podd ( Fredrik Reuter - Skogsforum Podcast - Skogsfredag ).
Har du inte lagt din röst här ovan så gör gärna det! 👍

   TS
Avatar Fallback

Re: Vad önskar du mest av skogsåret 2023?

Tralsmo  
#787319 Ja röstade på högre virkespriser.
Det ä väl det enda som ä realistiskt kanjatänka.

Betalt för kolsänka är väl egentligen bara att stoppa huvet i sanden.
Visst rammlar det kanske in några slantar på det men det blir nog inte långvarigt.

Såg att ingen än allafall har röstat på att allt är perfekt.
Det kommer de alldrig å bli så mycke vet ja.

Avatar Fallback

Re: Vad önskar du mest av skogsåret 2023?

jannee  
#787323 Självklart vill man ha bättre virkespris, men vad hjälper det när man tvingas avverka skogen i förtid på grund av insektsskador. Här nere i söder/sydost är det knappt någon granskog som är färdigvuxen, de flesta av oss får avverka skogen 20 till 40 år för tidigt + mycket hinner bli blått innan man fått iväg det, eller är det lagringsröta.
Bäst vore dock att vi finge tillbaka samma klimat som vi hade på 50 talet, och även samma rättigheter när det gäller det vilda. :-bd

Användarvisningsbild

Re: Vad önskar du mest av skogsåret 2023?

Granstorp  
#787326 Saknar något alternativ gällande naturturism!

Användarvisningsbild

Re: Vad önskar du mest av skogsåret 2023?

Torbjörn Johnsen  
#788425 Bumpar den här enkäten. Jag tycker att det är intressant att se utfallet så här långt men fortsätt att rösta på det du tycker är viktigast inför skogsåret 2023. Enkäten hittar du här i trådstarten.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).