Skogsbarometern

Skogsforums nedre svarta meny

16 inlägg 18935 visningar 2 följer Svara, dela mm...   

Svarta bottenmenyn på skogsforum, ha kvar eller ta bort?

21
48%
22
51%
Användarvisningsbild

Skogsforums nedre svarta meny

Fredrik Reuter  
#125678 Den svarta nedre menyn på skogsforum som alltid sitter kvar i botten på sidan har visat sig inte fungera optimalt för vissa, nya, surfgrunkor (vissa smartphones och Ipad).

Undrar därför hur mycket du som användare värdesätter denna meny.



   TS
Elmia
Avatar Fallback

Re: Skogsforums nedre svarta meny

D Brown  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#125680 Jag klickar bara "aktiva trådar" men det är ju inte svårt att hitta annan plats att klicka på, så mig kvittar det.

Användarvisningsbild

Re: Skogsforums nedre svarta meny

finskpinne  
#125682 Jag använder fliken där "Nya foruminlägg" och "Nya bilder" osv finns hela tiden, tycker att det är lätt att hitta allt nytt där. Både nya inlägg, bloggar, bilder och kommentarer hittas på samma flik och det är ju ganska praktiskt. Men nog skulle man väl stå ut med att använda menyerna uppe på sidan också, även om man måste scrolla upp hela tiden. 😡
Så om jag får välja så får den nedre vara kvar men om den tas bort så betyder det knappast att jag slutar använda forumet. :lol:

Användarvisningsbild

Re: Skogsforums nedre svarta meny

Zixten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#125683 Har precis hittat listen, den verkar ju vara smidig, men eftersom om jag inte sett den förrän nu så skulle jag inte sakna den....

Användarvisningsbild

Re: Skogsforums nedre svarta meny

finskpinne  
#125684 En sak som jag kom att tänka på angående dessa polls är ju att du Admin borde fixa så att varje röst räknas som ett inlägg också. För det känns som att pollarna glöms bort ganska snabbt eftersom dom inte kommer upp under "Nya foruminlägg" även om någon har röstat, för det är ju inte så ofta som någon skriver ett inlägg även om dom har röstat.

Kom att tänka på detta när jag satt och grävde bland gamla trådar en gång på forumet och hittade en gammal poll som inte så många hade svarat på även om jag tyckte ämnet var ganska intressant.

Avatar Fallback

Re: Skogsforums nedre svarta meny

kjugekarlsson  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#125685 Man kan ju kanske sätta ett slutdatum på en poll?

Nu tänker jag altså som så ett slutdatum som är om en vecka kanske? Och fram tills dess är pollen alltid flaggad och rödmarkerad för maximal uppmärksamhet? Det är bara en tanke.


Och angående listen så hade inte ett alternativ kunnat vara att flytta den ordinarie där uppe och baka ihop en lite större där nere? Eller jag rör bara ihop det nu med mitt lilla tyck och tänk :D =))

Användarvisningsbild

Re: Skogsforums nedre svarta meny

Fredrik Reuter  
#125731 Finspinne: +1 på den. Det borde vara så, tråden glöms lätt bort om det inte skrivs i den... Ska försöka kolla på detta.

Kjuge: Det går att göra så, men någon direkt flaggning är det inte...

   TS
Användarvisningsbild

Re: Skogsforums nedre svarta meny

molnia  
#125734
Zixten skrev:Har precis hittat listen, den verkar ju vara smidig, men eftersom om jag inte sett den förrän nu så skulle jag inte sakna den....



Håller med, jag hittade den först nu och såg viss nytta av den men skulle ju inte sakna den ifall den försvinner.

Avatar Fallback

Re: Skogsforums nedre svarta meny

Röjkvist  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#125754 Använder alltid listen längst ner, ta inte bort den!!

Användarvisningsbild

Re: Skogsforums nedre svarta meny

Sundhult  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#125755 Använder listen mest hela tiden!

Användarvisningsbild

Re: Skogsforums nedre svarta meny

Mäki  
#125762
Zixten skrev:Har precis hittat listen, den verkar ju vara smidig, men eftersom om jag inte sett den förrän nu så skulle jag inte sakna den....

Samma för mig med.

Avatar Fallback

Re: Skogsforums nedre svarta meny

axwell  
#125763 "Nya foruminlägg" med de fem medföljande använder jag nog lika ofta som "bakåt-pilen". Bra ha !

Användarvisningsbild

Re: Skogsforums nedre svarta meny

Rubber Duck  
#125767 Har inte tänkt på den förrän du la upp den här omröstningen men nu får du ju inte plocka bort den. :-)

Avatar Fallback

Re: Skogsforums nedre svarta meny

tantgron  
#125774 Den funkar inte bra med min Android, men i ärlighetens namn så gör inte menyn längst upp det heller.

Men det kanske är saker som browserutvecklarna kommer att lösa med tiden, så fotmenyn kan nog vara kvar.

Användarvisningsbild

Re: Skogsforums nedre svarta meny

Thunborg  
#125776
Rubber Duck skrev:Har inte tänkt på den förrän du la upp den här omröstningen men nu får du ju inte plocka bort den. :-)


Innstämmer 8) 8)

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).