Öppna kategorin

Fällde kommunens träd – ska betala 90 000

3 inlägg 1519 visningar 2 följer Svara, dela mm...  
Användarvisningsbild

Fällde kommunens träd – ska betala 90 000

Elis76  
#894293Det kan bli dyrt om man sågar ner träd som man inte äger rapporteras Nerikes Allehanda, här återgett av Expressen.

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/far-betala-90-000-kronor-for-sju-fallda-trad/

TS
Användarvisningsbild

Re: Fällde kommunens träd – ska betala 90 000

Raggarö  
#894309Att någon sågar ned träd som inte är deras händer lite då och då, häromkring är det dock sällan det går till domstol.

Det har varit nära att jag lurats att fälla kommunens träd en gång, hade jag inte fattat misstanke rörande kundens ärlighet i stort hade jag mycket väl kunnat fällt ca 15 träd nere vid sjökanten (på mark som inte tillhörde kunden).

Raggarö

Användarvisningsbild

Re: Fällde kommunens träd – ska betala 90 000

anersimyra  
Raggarö skrev:Att någon sågar ned träd som inte är deras händer lite då och då, häromkring är det dock sällan det går till domstol.

Det har varit nära att jag lurats att fälla kommunens träd en gång, hade jag inte fattat misstanke rörande kundens ärlighet i stort hade jag mycket väl kunnat fällt ca 15 träd nere vid sjökanten (på mark som inte tillhörde kunden).

Raggarö

En kamrat blev i förra veckan lurad av en kund att fälla två mindre björkar och en ”halvvuxen” ek på kommunal mark. Nu hade både han och kunden sån djävla tur att han var personligt bekant med kommunens skogsförvaltare som valde att ”se genom fingrarna.”

Besvara 
  • Sida 1 av 1
Annons:
Svenska skogsplantor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).