Öppna kategorin

Samköpsrabatter

11 inlägg 5281 visningar 4 följer Svara, dela mm...  

Den här tråden har ännu ingen AI-sammanfattning. Endast inloggade kan skapa en sammanfattning.

Skapa gratiskontoLogga in
Användarvisningsbild

Samköpsrabatter

Elis76  
#875713Är det någon som har erfarenhet av LRF Samköpsrabatter?

Ger det något ekonomiskt mervärde att bli medlem?

https://samkopsrabatter.se/

TS

Re: Samköpsrabatter

Sandström87  
#875714Va ja kan förstå har du samma rabatter via Norra Skog. Men med tanke på allt arbete med att påverka politiker i EU och även nationellt så kan ju medlemskapet i LRF vara värt de, är ju även avdragsgillt va ja kan förstå.

Användarvisningsbild

Elis76  
Sandström87 skrev:Va ja kan förstå har du samma rabatter via Norra Skog. Men med tanke på allt arbete med att påverka politiker i EU och även nationellt så kan ju medlemskapet i LRF vara värt de, är ju även avdragsgillt va ja kan förstå.

Jag tror Du vad missförstått vad Samköpsrabatter innebär

Är det någon annan som utnyttjat samköpsrabatter och har erfarenheter av hur mycket rabatt man får?

TS

Sandström87  
Användarvisningsbild

Elis76  
Sandström87 skrev:https://www.norraskog.se/medlem/dina-medlemsrabatter/
Kolla här

Jaja, men frågan handlade inte om Norra skog utan om det var någon som använt sig av dessa rabatter och hade erfarenheter härav.

Samköpsrabatter drivs dessutom av LRF.

TS
Användarvisningsbild

Mikael  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
Elis76 skrev:Är det någon som har erfarenhet av LRF Samköpsrabatter?

Ger det något ekonomiskt mervärde att bli medlem?

https://samkopsrabatter.se/

Det ingår när du blir medlem i LRF och så får du tidningen Land, jag använder rabatter på Ahlsell, Swedol, Skogma och vid bilköp.
Om det ger ekonomiskt mervärde beror på hur mycket du handlar men har du ändå tänkt bli medlem i LRF så behövs det inte så mycket.

Sandström87  
#875751Ber då om ursäkt om ja missförstod.
Handlar man mycke på skogma eller granngården så tjänar man in medlemsavgiften ganska fort, ännumer om man byter ny bil regelbundet.
Ska väl vara förmånlig el via bondens el också.
Men som sagt behöver du inte bli medlem i Lrf för att ta del av rabatterna, man kommer åt dom via Norra skog å då tjänar du ju direkt på dom.

Användarvisningsbild

lv_101  
#875757Jag har testat samköbsrabatter via Södra. Det är bökigt. Jag har testat skapa företagskonto med samköpsrabatt hos Skogma, Swedol, Ahlsell och Granngården. Samtliga har krävt kontakt med deras kundtjänst, direktlänkarna från samköpsrabatt hemsida för att skapa rabattkonto fungerarar inte. Ahlsell fick jag aldrig något svar ifrån, jag tror inte dom gillar småföretag. Granngården fick jag ge upp efter långa mailkonversationer med dom. Deras IT-system är fortfarande drabbade av ett hack mot dom för ett år sen, det går inte att aktivera rabattkonto för onlinehandel alls. Det funkar dock med rabattan fysiskt i deras butiker, men jag bor inte nära en sån. Skogma och Swedol fungerar som det ska nu, men man får lägga lite tid på att prata med kundtjänst först.

Användarvisningsbild

Zixten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#875776Som sagt, beror ju på hur möe du handlar, men det ger ju lite i alla fall.

Jag använder mig av Agrolkortet och får lite rabatt på diesel, 60 öre på Preem, Nu verkar det som att det byter namn till Lanmännenkort, vet inte riktigt om villkoren kommer att ändras...

IKEA, Granngården, Skogma, brukar jag också handla hos, Ikea och Granngården har ju lite extra rabatt någon gång om året, och då brukar jag passa att fylla på i förråden.....

Bokade Hotellrum en gång med, och det verkade som att det blev rätt ok pris då....

JoTh  
#875812Funkar mycket enkelt och bra.
Upplevde själv att det var mycket enkelt att öppna konton kopplat till avtalen.
Utnyttjar bland annat Swedol, Ahlsell, AJ Produkter, Ikea samt Air Liquid.

axwell  
#875842Bytte nyligen bil, samköpet bidrog med 56000 kr direkt från fakturan.
Tidigare visade man bara medlemskortet men på bilar krävs ett mail från Samköp som bekräftar att jag är jag.

Besvara 
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).