Öppna kategorin

Vilka är betalda opinionsbildare här på skogs Forum?

13 inlägg 3627 visningar 2 följer Svara, dela mm...  

Den här tråden har ännu ingen AI-sammanfattning. Endast inloggade kan skapa en sammanfattning.

Skapa gratiskontoLogga in
Användarvisningsbild

Vilka är betalda opinionsbildare här på skogs Forum?

rokon  
#860963Jag tycker att de som har till uppgift att driva en fråga, eller en opinion i viss riktning här på skogsforum och har fått möjlighet av sin arbetsgivare att göra det från sin arbetsplats eller mot betalning skall redovisa det lämpligast här i denna tråd.
Låt personer som tjänar ekonomiskt eller har det som en av flera andra uppgifter möjlighet att själv redogöra hur det förhåller sig.
Däremot ser jag det som ej passande att här utge någon annan för att ha den rollen.
Men välkommen att diskutera detta ämne utifrån ett öppet demokratiskt sinnelag.
Kan någon som har den rollen stolt berätta hur det förhåller sig, och vem uppdragsgivaren är?

TS

Re: Vilka är betalda opinionsbildare här på skogs Forum?

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#860985Troligen bara någon enstaka maskin- eller inköpsmänniska.

Har svårt att tänka mig att de är någon av topp 100 skribenterna.

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#861037Vad jag förstått så är maskintillverkarna välkomna av forumägarna så länge de håller sig till fakta och inte ren reklam. Vad gäller mupperiets avlönade aktivister så brukar de blir nedsablade rätt snart när de möter folk med kunskap. Inte lika enkelt som att spela på känslor hos stadsfolk.

Användarvisningsbild

Badger  
#861041Det är lite konstigt faktiskt att man inte ser några aktiva för branschen här. Jag skulle bara se det som en fördel om de var lite aktivare och bidrog med fakta istället för att vi som skogsägare ska gissa.

Användarvisningsbild

Hodal  
#861376Lars Lundqvist har bidragit med mycken kunskap. Jag vet inte om det varit på arbetstid eller ej, men det bryr jag mig faktiskt inte om.

#861378Han är inte opionsbildare. Han är sanningssökande forskare. Är imponerad av hans delvisa omtänkande om blädning. Han forskade för att få resultat. Inte för att bevisa något som han hade fått för sig.

LesterCGarreth  
#861516Själv är jag här på uppdrag av Gud, det är åtminstone vad rösten i huvudet säger och en brinnande buske har sagt. Betalningen den får jag jag i himmelen, för det är lättare för en kamel att komma igenom nålsögat, än för en rik att komma in i himmelen.

Men lite seriösare så tror jag knappast diverse opinionsbildare, säljare, troll, desinformation och propagandister anger att de är något av ovan nämnda. Och kom ihåg att skogsforum ju är "gratis" för oss användare, och när något är gratis så vet man ju direkt vem som är produkten....

#861526Har dykt upp någon som vill sälja något mirakelmedel. Dessutom med flera nick som kan hylla hans produkt. Tydligen så får han vara kvar. Tycker ni att han tillför något? Han kunde ju hellre betala för en annonsplats.

Användarvisningsbild

Torbjörn Johnsen  
Skogsola skrev:Har dykt upp någon som vill sälja något mirakelmedel. Dessutom med flera nick som kan hylla hans produkt. Tydligen så får han vara kvar. Tycker ni att han tillför något? Han kunde ju hellre betala för en annonsplats.

Vilka inlägg syftar du på? Vi tar som regel bort alla som använder inlägg för att marknadsföra egna produkter men vi kan ju ha missat någon?

alias  
Torbjörn Johnsen skrev:
Skogsola skrev:Har dykt upp någon som vill sälja något mirakelmedel. Dessutom med flera nick som kan hylla hans produkt. Tydligen så får han vara kvar. Tycker ni att han tillför något? Han kunde ju hellre betala för en annonsplats.

Vilka inlägg syftar du på? Vi tar som regel bort alla som använder inlägg för att marknadsföra egna produkter men vi kan ju ha missat någon?

Tror att du kan kolla bl.a. på inlägg från "Teamet10" i trådar om bilar och oljetillsatser.

MVH
Alias

Användarvisningsbild

Torbjörn Johnsen  
#861556Den är redan borttagen...

alias  
Torbjörn Johnsen skrev:Den är redan borttagen...

Tråden om oljetillsatsen är bortplockad, men inte de inlägg från samma användare, som jag tolkar som säljannonser för en beg Subaru, i ett par trådar om bilar.

MVH
Alias

Användarvisningsbild

Torbjörn Johnsen  
alias skrev:
Torbjörn Johnsen skrev:Den är redan borttagen...

Tråden om oljetillsatsen är bortplockad, men inte de inlägg från samma användare, som jag tolkar som säljannonser för en beg Subaru, i ett par trådar om bilar.

MVH
Alias

OK, tack för uppmärksamheten!
Nu är de bortplockade.

Besvara 
  • Sida 1 av 1
Annons:
Arevo
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).