Öppna kategorin

idéer Examensarbete

5 inlägg 1690 visningar 2 följer Svara, dela mm...  
Användarvisningsbild

idéer Examensarbete

Joneriklucas  
#857054Hej alla skogstokar!
Jag studerar sista året på skogmästarprogramet i Skinnskatteberg och har fått rejäll idéetorka. Det är så svårt att komma på lämpliga grejer att skriva examensarbetet om så jag vänder mig till er kära skogsforum för tips. Jag vill skriva om något ordentligt där mätningar görs i fält. Min åsikt är att examensarbeten som baseras på intervjuer är lite "blahablaha". Och arbeten som är endast baserade på literaturstudier är för torra. En kombination av fältmätningar och literaturstudier är nog optimalt.
Så ge mig alla idéer ni har om lämpliga frågeställningar och ämnen! Skjut från höften!

Jag är en hängiven lyssnare av podden skogsfredag och vill berömma er Fredrik och Torbjörn för era givande diskussioner.

TS
Användarvisningsbild

Re: idéer Examensarbete

skogshare  
Joneriklucas skrev:Hej alla skogstokar!
Jag studerar sista året på skogmästarprogramet i Skinnskatteberg och har fått rejäll idéetorka. Det är så svårt att komma på lämpliga grejer att skriva examensarbetet om så jag vänder mig till er kära skogsforum för tips. Jag vill skriva om något ordentligt där mätningar görs i fält. .

Hej, @Joneriklucas! Vore spännande om du vill "borra" gediget i förutsättningarna för ett gallringsfritt och ståndortsanpassat skogsbruk med produktions- och klimatmässigt optimala omloppstider, som jag skrivit om i detta forum som "skogshare" i den egna tråden "Är gallringsfritt bäst?".

Under alla omständigheter - lycka till !

alias  
Joneriklucas skrev:Hej alla skogstokar!