Öppna kategorin

INSTÄLLT : Hallands-exkursion 2024 8/6

30 inlägg 6805 visningar 6 följer Svara, dela mm...  

Den här tråden har ännu ingen AI-sammanfattning. Endast inloggade kan skapa en sammanfattning.

Skapa gratiskontoLogga in
Användarvisningsbild

INSTÄLLT : Hallands-exkursion 2024 8/6

rejser  
#839580På grund av oförutsägbara händelser i familjen måste vi dessvärre ställa in skogsträffen.

Uppd. Vi kör den 8/6:e då det varit störst intresse för detta. Än så länge är vi ett gäng och några oklara.

Vi är
rejser+1
hlb
Bjernareds Sågverk
A.Mattson
Nisse
Dag
Och 4 till som inte ville komma med på skogsforum.

Eventuellt var ju Torbjörn och Fredrik nyfikna. Tänkte kika med skogsstyrelsen då vi precis gjort lite åtgärder som gav bidrag som kanske kunde berättas om. Några sågverk till brukar dyka upp.

Nu tänkte vi kolla på intresse för en exkursion i norra Halland igen.
De föregående gångerna har det varit öppna diskussioner om allt möjligt. Från jägmästare till inköpare till inbitna skogsägare.
För de som varit med tidigare så har det hänt en hel del i skogen de senaste åren. Dålig gallring, hyggen och plantering, eftersatt gallring och röjning finns kvar.
Tiden är såklart en bra fråga. Vi funderar på någon gång under början Juni
Det går såklart att som förra gången boka något bord i Varberg eller Ullared för något att äta efter avslutad dag.
Svara här om ni är intresserade och om någon helg passar bättre i Juni.
Får vi ihop 10-15 personer som sist så får vi en rolig dag.

Vi hamnade till slut på den 8/6:e, kommentera om ni kommer och om ni önskar mat på kvällen.

Tidigare startade vi vid 09.00 i Nösslinge och kört på tills vi tröttnat och det funkade tämligen bra, fanns snarare mer att diskutera än vi hann med.
Vi kan såklart fixa med lite korv-lunch mitt på dagen om det är av intresse.

Det finns en bra slinga och vi har kört bilkaravan där vi fyllt några bilar och tutat när vi sett något som någon vill kika på och har funderingar på hur andra hade gjort i liknande läge. Vi har sammanfattat lite först på gården där folk kan bolla lite vad dom är sugna på att prata om så jag och Anna har haft lite koll på bra stopp. Skogsbruksplan kan ni få en lite eftersatt utskriven från Södra eller en uppdaterad med inloggning till eSkog.

Skriv här i tråden eller skicka in på https://forms.gle/j22qbqRT7Y4GuaFr6 (behöver ej logga in med något google-konto)

Senast redigerad av rejser tor 23 maj 2024, 07:55, redigerad totalt 6 gånger.

TS
Användarvisningsbild

Re: Hallands-exkursion 2024

Fredrik Reuter  
#839607Kul initiativ! Är jag ledig så är jag sugen att vara med.

Användarvisningsbild

rejser  
Fredrik Reuter skrev:Kul initiativ! Är jag ledig så är jag sugen att vara med.

Torbjörn var ju med ett år även om uppslutningen just det året var lite tunnare. Var väldigt skoj med att höra hans tankar och med den kunskapen han besitter

TS

WarPeter  
#839647Kul! Jag är gärna med om schemat tillåter.

Användarvisningsbild

Rossignol  
#839653Jag är intresserad.

David S  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#839655Om jag kan komma ifrån är jag gärna med, ska nog gå.

Användarvisningsbild

Lindveden  
#839661Vore en intressant uppslutning😉.
Är eventuellt på om allt klaffar

Användarvisningsbild

Zixten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#839666Låter intressant , klaffar allt så kanske jag kommer med....

Användarvisningsbild

rejser  
#839668Roligt att det är några som är intresserade, som vanligt är det också en del som är utanför skogsforum som eventuellt kommer vara med. Och några medlemmar som är dåliga på att svara som jag misstänker dyker upp och tjötar.

Efter lite bollande här hemma så ser första eller andra helgen i Juni ut som ett alternativ, Innan midsommar.

TS
Användarvisningsbild

hlb  
#839689Var väldigt intressant förra gången. Fick omvärdera begreppet " kuperad terräng".
Min nya höft är bra nu, men har skadat ryggen. Kan bli bätter på några veclor och håller bra nu för restaurangbrsök.

Användarvisningsbild

rejser  
hlb skrev:Var väldigt intressant förra gången. Fick omvärdera begreppet " kuperad terräng".
Min nya höft är bra nu, men har skadat ryggen. Kan bli bätter på några veclor och håller bra nu för restaurangbrsök.

Får höra ibland "men hämtar ni inte ut själva, traktor kan mer än man tror"
Hade varit skoj om du återhämtar dig. Annars har vi fyrhjuling, den kommer fram på många ställen.

TS
Användarvisningsbild

hlb  
#839691Är riktigt sugen. Har ju ändå kört Hypron o gått med vajern hela vintern..

Användarvisningsbild

Re: Hallands-exkursion 20248

hlb  
#839692Meeen, så har jag ju fyllt 80 också.

Användarvisningsbild

Re: Hallands-exkursion 20248

rejser  
hlb skrev:Meeen, så har jag ju fyllt 80 också.

Hoppas jag är i form för det när jag fyllt 80

TS
Användarvisningsbild

Re: Hallands-exkursion 2024 (Början Juni)

Torbjörn Johnsen  
#839718Bra initiativ rejser!
Jag var med andra gången hos er men då var det lite tunt med folk. Fast väldigt intressant och bra diskussioner. Det finns många intressanta saker att diskutera och ni har intressanta marker. Vad ska man odla i nästa generation? Hur går det att få upp ny skog? Löv? osv...
Jag hänger gärna på om inget annat kolliderar. Början av juni är bra.

Annons:
Eco Log
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).