Öppna kategorin

Ensamarbete

8 inlägg 1240 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Ensamarbete

Bossesa  
#821719 Hej!tänkte detta är bästa stället för min fråga.ska göra en avverkning och kommer att gå ensam vilket personlarm bör man ha förutom att man hör av sig till någon vid bestämda tider/Bosse



   TS
Elmia
Avatar Fallback

Re: Ensamarbete

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#821722 Har inget själv, men ofta tänkt på en PLB.

Kräver såklart att du kan trycka på en knapp om du får problem.
https://skogma.se/p/ocean-signal-rescue ... re/109522/

Avatar Fallback

Re: Ensamarbete

busholle  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#821731 Svevia har en app för ensamarbete. Timer som ringer anhöriga enligt lista om man inte kvitterar efter inställd tid.

Avatar Fallback

Re: Ensamarbete

Amatörhuggare 62  
#821736 Den appen har jag, å några kompisar. Dels i skogen,och vid snöplogning. Ifall det händer något.
Även SoS appen, ringer man från den, så ser dom var man är. På ett ungefär.

Avatar Fallback

Re: Ensamarbete

Orsa  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#821739 Då jag är ute mycket ensam i skogs- eller jaktangelägenheter skaffade jag satellitnödsändare. Den tål ju mer och blir ju dubblering med telefonen.
Ringde skogma som visade kunskap och vägledde till beslut utan att jag upplevde ”säljsnack”. Batteriet håller ju länge och laddning behövs inte.
Så känner jag mig så trygg det går. Särskilt på toppjakt i köld. Eller med sågen.

Avatar Fallback

Re: Ensamarbete

uffejohan  
#821742 Även en appleWatch funkar. Ligger jag klämd kan jag ta hjälp av ”Siri”, givetvis under förutsättning att det finns täckning på ditt mobilabonnemang. Klockan tål både fukt och rätt omild behandling. Du måste ha ett SIM-kort i klockan, kostar några tior i månaden extra. För mej funkar detta utmärkt.

Användarvisningsbild

Re: Ensamarbete

Bossesa  
#825234 Hade tidigare en luna från oulumo personlarm,men den sluta fungera efter batteribyte,väldigt smidig går inte att hitta nånstans.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Ensamarbete

Tåndemåla  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#825235 Jag har en esey Finder i planläggarevästen samt 112 appen.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).