Öppna kategorin

Praktik i skogen. Manuell fällning.

5 inlägg 954 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Praktik i skogen. Manuell fällning.

Nilsola  
#813623 Jag er norrman i Sverige. Svensk skriftlig blir nog..bättre för varje gång praktiserat

Jag har precis tagit sågkort AB
Nästa mål är nivå C
Har dom 80 timmer som krävs för kurs c men känner jag måste, och vill vara i skogen, fälla mera för att känna mig mer trygg.
Undrar om det kann finnas möjligheter att fälla tröd hos skogsägare evtl mot at jag betalar för möjligheten
Manuell avvirkning av ägarens träd, til ägaren..

Det är jo också en fråga om försäkring..

Har kollat upp men undrar en sak.

Kan jag teckna egen försäkring..

Privatperson som hugger i markägare skog. Eventuelt om det finnas at praktisera.. någon erbjuder i kommersiell sammanhang, möjlighet att praktisera, försäkring inkluderad..

Tacksam för svar.

/Nils

TS

Re: Praktik i skogen. Manuell fällning.

hfab  
Nilsola skrev:Jag er norrman i Sverige. Svensk skriftlig blir nog..bättre för varje gång praktiserat

Nästa mål är nivå C
Har dom 80 timmer som krävs för kurs c men känner jag måste, och vill vara i skogen, fälla mera för att känna mig mer trygg.
Undrar om det kann finnas möjligheter att fälla tröd hos skogsägare evtl mot at jag betalar för möjligheten

Privatperson som hugger i markägare skog. Eventuelt om det finnas at praktisera.. någon erbjuder i kommersiell sammanhang, möjlighet att praktisera, försäkring inkluderad..

Tacksam för svar.

/Nils

Det kanske vore bra att precisera vilken del av landet.

Användarvisningsbild

Williamm  
#813659 Du kanske kan börja jobba som manuell-huggare ändå. AB räcker långt.

Jag gjorde praktik via yrkesintuduktonslinje på jumnasiumet två år och har nu börjat som underentrepenör/F-skattare.
C-kort ska jag ta till våren tänker jag.

Användarvisningsbild

Nilsola  
hfab skrev:
Nilsola skrev:Jag er norrman i Sverige. Svensk skriftlig blir nog..bättre för varje gång praktiserat

Nästa mål är nivå C

Tacksam för svar.

/Nils

Det kanske vore bra att precisera vilken del av landet.

Ja, självsagt

Skåne län

TS
Användarvisningsbild

Nilsola  
Williamm skrev:Du kanske kan börja jobba som manuell-huggare ändå. AB räcker långt.

Jag gjorde praktik via yrkesintuduktonslinje på jumnasiumet två år och har nu börjat som underentrepenör/F-skattare.
C-kort ska jag ta till våren tänker jag.

Tack för ditt svar.

TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).