Öppna kategorin

Yamaha slutar tillverka snöskotrar

8 inlägg 5384 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Yamaha slutar tillverka snöskotrar

Elis76  
Elmia

Re: Yamaha slutar tillverka snöskotrar

Hema  
#805135 Jag är inte så insatt i snöskotrar, men kommer Yamaha saknas, nu när det ska sluta?

Användarvisningsbild

th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#805137 Marknaden viker väl p.g.a. klimatförändringarna. Jag har två ca 60 år gamla sparkstöttingar i källaren som inte kunnat användas på många många år här i västsverige, så det är väl inte konstigt att marknaden för skotrar minskar.

Användarvisningsbild

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#805153 Personligen kommer jag inte att sakna Yamaha men marknaden behöver flera aktörer så produkterna
håller priserna rimliga och utvecklingen går framåt.
Tyvärr har ju Yamaha helt fastnat i 4T-träsket och det kanske är förklaringen till deras beslut?

Användarvisningsbild

Humlas  
#805257 Kriget i Ukraina har säkert bidragit till beslutet. Yamaha inser att man inte kommer kunna sälja till Ryssland inom överskådlig framtid, en marknad som varit stor.

Användarvisningsbild

toker72  
#805316 Yamaha har blivit en väldigt liten aktör på snöskotermarknaden på slutet har dom tillverkat 4T motorer som monterats i Artic cat chassin men nya Yamaha dekaler och några mindre ändringar + att dom sålt vissa Artic 2T modeller under eget namn med nya dekaler sånt brukar inte funka så länge. Enligt vad jag hört har ryska marknaden varit en av de bättre för Yamaha och när nu den är borta passar dom på att lägga ner vilket jag tycker är synd för även om dom inte direkt varit ledande i dag var dom en gång i tiden en aktör som satsade och tiderna ändras men nu lär det inte bli nån ny satsning vilket lämnar marknaden lite för fri till BRP och Polaris vilka är dom som satsar och är stora och som nu blir ännu större man får hoppas att Artic cat kan nypa en bit av kakan så dom får ekonomi att satsa och vara med i toppen.

Sti L  
#805622 Jeg tror i alle fall at det i mine områder blir nesten monopol i segmentet for arbeidsmaskiner. BRP har veldig mye i dag men det finnes Yamaha litt her og der. Polaris har (som jeg vet om) kun en modell arb.maskin- Widetrack og finnes nesten ikke her omkring. Tipper BRP blir nesten alene. Aldri sett AC her, beror sikkert på avstand til forhandler/service og tradisjon.

Användarvisningsbild

toker72  
#805626 Om Artic cat är lite vaken så borde dom snappa upp Yamaha handlare och få dom att sälja Artic cat snöskotrar på ställen där det saknas återförsäljare eftersom produkterna varit väldigt lika så känner ju redan handlarna produkterna och verkstan bör kunna skruva dom på rätt sätt. Nu är det säkert nånting som sätter stopp för det Yamaha kanske inte tycker Artic cat är ok i ett Yamaha center och Artic vill säkert sälja sina atv maskiner hos samma handlare det är ju trots allt 2 fabrikat som gjort väldigt konstiga affärer.

Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).