Öppna kategorin

Den Gröna omställningen.

8106 inlägg 353886 visningar 47 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Den Gröna omställningen.

Rotvältaren  
Alvarsson skrev:Du får tycka precis vad du vill. Men att förneka kunskap som forskarna för länge sedan slagit fast är ingenting annat än ren kunskapsförnekelse. Sedan att det skulle va dubbelmoral ,att hålla sig till kunskap och forskning är mer än ett tragisk/komiskt påstående.

Du förbehåller dig rätten att tycka det, bra så. Låt då andra tycka vad de vill utan tillmälen från dig.

Elmia

Tor R  
Alvarsson skrev:Jag tycker det är beklämmande att vi måste ifrågasätta vad forskarna har slagit fast för länge sedan. Bortser vi från kunskap och forskning, blir detta Forum enbart till för konspirationsteoretiker och tyckande.
Jag håller med att du är enspårig och att detta forum skulle vara lite fattigare utan dina konspirationsteorier.

Användarvisningsbild

Älgfoderodlare  
Alvarsson skrev:Jag tycker det är beklämmande att vi måste ifrågasätta vad forskarna har slagit fast för länge sedan. Bortser vi från kunskap och forskning, blir detta Forum enbart till för konspirationsteoretiker och tyckande.

Att inte inse att det finns ett längre / mer övergripande historiskt perspektiv, annat än de senaste 20 - 30 åren, som kan vara av betydelse för hur jorden utvecklas / förändras, blir bara löjligt att argumentare emot. Greta, du + några till, kan göra armkrok o försöka hålla er varma när trenden vänder !
Kom bara inte till mig för att söka värme ! Som de "energitjuvar" ni är, blir livet bara " kyligare " för oss andra !!!!

Användarvisningsbild

th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#851911 Saknar fortfarande länkarna till "mycket ny forskning som även är peer reviewed och som visar på andra förklaringar", eller finns de inte?

r93  
#851913 Domedagsprofeter har funnits i alla tider, det är bara att köra på som vanligt för det är redan försent enligt forskarna.

1722982102_img_2335.png

Frågan är om dom i Ukraina oroar sig mest över koldioxid eller robotanfall?

Eller hizbollah, eller israelerna, har iran förnybart bränsle i sina drönare?

Alvarsson  
Älgfoderodlare skrev:

Att inte inse att det finns ett längre / mer övergripande historiskt perspektiv, annat än de senaste 20 - 30 åren, som kan vara av betydelse för hur jorden utvecklas / förändras, blir bara löjligt att argumentare emot. Greta, du + några till, kan göra armkrok o försöka hålla er varma när trenden vänder !
Kom bara inte till mig för att söka värme ! Som de "energitjuvar" ni är, blir livet bara " kyligare " för oss andra !!!!

Det som blir både löjligt och direkt farligt är när du och andra förnekar kunskap, vilken än om det är inom vaccinationsområdet, klimatet eller något annat vitalt område. Känns ändå tryggt att jag och de flesta andra har förmågan att ta till oss andras dokumenterade forskning och kunskap. Och att inte behöva hitta på, just rent hittepå!

jannee  
#851931 I grund och botten är vaccin helt av ondo.
Utan detta djävla vaccin hade jorden och de människor som då levt på denna planet mått fan så mycket bättre.
Människornas antal hade då visserligen kanske endast behövts räknas i 100 tusental och inte i miljarder.
Vi hade INTE haft den miljöförstöring och ej heller denna klimatförändring.
Jorden hade i stället då kunnat vara ett paradis.
Vi hade kanske t.o.m. undvikit alla dessa krig.
Ganska självklart hade varken DU eller JAG levt, men det hade vi ju inte haft några problem med.

Användarvisningsbild

Älgfoderodlare  
#851933 - Ja "jannee", det finns så mycket vansinne o irrläror i vår värld, så en bråkdel vore nog ! Allt detta dödande oss människor emellan, är väl om nåt bevis på vart vi är på väg. Inte behöver vi oro oss för nån klimatförändring inte ! Innan dess så har människan till största del förgjort sig själv genom att vi inte verkar tåla någon annans närvaro i nån större mängd. Därför krigar vi, mördar o förgiftar oss själva. Det, det är vansinne !
Reell kunskap o logik är något vi lagt åt sidan för länge sen.

"- Tragiskt, sa Bill ! - Nödvändigt, sa Bull "

Tor R  
Alvarsson skrev:
Älgfoderodlare skrev:

Det som blir både löjligt och direkt farligt är när du och andra förnekar kunskap, vilken än om det är inom vaccinationsområdet, klimatet eller något annat vitalt område. Känns ändå tryggt att jag och de flesta andra har förmågan att ta till oss andras dokumenterade forskning och kunskap. Och att inte behöva hitta på, just rent hittepå!
Det är bra, då får du fortsätta vara roboten som aldrig ställer frågor.

Användarvisningsbild

Rotvältaren  
Alvarsson skrev:
Älgfoderodlare skrev:

Och du förnekar vindkraftens olönsamhet och miljardförluster vilket kan ses aningen löjligt.

Alvarsson  
#851937 Nej! Vad jag påpekar är att somliga vindkraftsbolag gör fina vinster. Men då måste man kunna ha två tankar i huvudet samtidigt och det är där du falerar

Användarvisningsbild

Älgfoderodlare  
Alvarsson skrev:Det som blir både löjligt och direkt farligt är när du och andra förnekar kunskap, vilken än om det är inom vaccinationsområdet, klimatet eller något annat vitalt område. Känns ändå tryggt att jag och de flesta andra har förmågan att ta till oss andras dokumenterade forskning och kunskap. Och att inte behöva hitta på, just rent hittepå!

Vet du, ibland så sitter man nätter igenom med personer som blivit så förvirrade av olika orsaker under eller efter operationer, så deras värld är en helt annan än den vi går i. Deras "intern TV" visar filmer som ingen annan av oss kan se, men vad DOM ser, är en verklighet för dom.
Det man lärt sig genom åren, är att inte förneka eller söka förklara. Bara spela med, tills allt går över ! När verkligheten som finns, även blir deras.
- Vad gör att jag gör den jämförelsen här, i denna tråd ? - Hmmm, !

" - Vilken kanal, sa Bill ? - Deras, sa Bull ! "

Användarvisningsbild

Rotvältaren  
#851939 Det blir allt mer uppenbart att det är gasturbiner som får stå för den stabila baskraften.
https://www.di.se/digital/polarium-i-ak ... forlusten/

Alvarsson  
#851941 Du får tycka vad du vill. Jag är övertygad om att du har fel.

Användarvisningsbild

Rotvältaren  
Alvarsson skrev:Nej! Vad jag påpekar är att somliga vindkraftsbolag gör fina vinster. Men då måste man kunna ha två tankar i huvudet samtidigt och det är där du falerar

Projicera inte din oförmåga på andra. Du klarar inte tanken att kreti och pleti inte anser som du och då tar du till allehanda tillmälen. Så kom inte och snacka om att ha två tankar i huvudet samtidigt för till det är du helt oförmögen till.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).