Alvarsson skrev:Älgfoderodlare skrev:Det man bör titta på o vara kritisk till, är ju hur fakta används o till vilket syfte. För varför har de som skapat ACE - hämmare, inte en rak o förståelig kommunikation om läkemedlets risker ?
Ett sånt ex. finns hos en annan tillverkare av ett läkemedel som INTE anv. o är förknippat med hjärt / kärlproblematik, men har samma biverkan.
Där skriver man så här;
"Tecken och symtom på hyponatremi är huvudvärk, koncentrationssvårigheter, försämrat minne, förvirring, svaghet och ostadighet som kan leda till fallolyckor. Tecken och symtom som har setts vid allvarligare och/eller akuta fall har varit hallucinationer, synkope, kramper, koma, andningsstillestånd och dödsfall."
Vad kan då anledningen vara med ACE tillverkarnas "omskrivning" av verkligheten o ha för syfte ?
Med biverkningar, som hur dom tolkas av nästa led i vården, kan det innebära bara mer vinster.
Eller vad sägs om de här;
Störningar i nervsystemet:
Vanliga: huvudvärk, depression
Rubbningar i hjärta och kärl:
Mycket vanliga: yrsel
Vanlig: hypotoni (inklusive ortostatisk hypotoni), synkope, bröstsmärta, rytmstörningar, angina pectoris, takykardi
Gastrointestinala besvär:
Mycket vanliga: illamående
Vanliga: diarré, magsmärta
Bara med ovan beskrivningar, så ser jag orsaker till att ytterligare 5 - 7 Lm används för att söka "bota" biverkningar.
O det är också oftast vad som sker.
Om vi då tar klimatforskningen ( som visar på en klimatförändring ) o ser sen på hur de som i sin tur tolkar denna info. o hur dom anv. den. Om de agerar i lite samma anda. Så i stället för Lm läser jag; Elbilar, Solpaneler, Vindkraftverk etc.
Är dom korrupta ? - Nej, smarta i marknadsföring o försäljning !
O vi gick på det igen.
Kunskapsförnekelse har alltid funnits!
Men jag hoppas att du är den sista vi behöver dras med.
- Richard Feynman