Öppna kategorin

Artificiell intelligens i svenskt skogsbruk - inbjudan!

3 inlägg 1341 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Artificiell intelligens i svenskt skogsbruk - inbjudan!

Joakim Wising  
#799045 Hej, jag hoppas allt är väl!

Jag är doktorand vid Umeå universitet som forskar om teknikutveckling och skogsbruk.

Just nu genomför vi intervjuer med svenska markägare och andra intressenter om deras syn på risker och möjligheter med A.I-teknik i det svenska skogsbruket. Denna studie ingår i ett större forskningsprojekt om A.I-teknikens konsekvenser för svenskt skogsbruk.
Då vi försöker få röster från flera håll i landet så vill vi bjuda in dig för att dela med dig av just din syn och åsikter om A.I-teknikens risker och möjligheter.

Om du är intresserad att vara med, vet med dig någon som skulle vara intresserad, eller om du har frågor - skicka ett mejl till:

joakim.wising@umu.se.

eller ring mig på: 090-786 55 90



All information som samlas in kommer behandlas i enlighet med Vetenskapsrådets rekommendationer för publicering och arkivering av data.

Stort tack!

Med vänliga hälsningar,
Joakim Wising



   TS
Elmia
Användarvisningsbild

Re: Artificiell intelligens i svenskt skogsbruk - inbjudan!

Joakim Wising  
#799588 Tillägger att eventuell intervju genomförs på zoom eller annat digitalt mötesforum - och ingen som helst kunskap om A.I behövs, utan endast ett intresse för skog och skogsbruk! Intervjun tar i snitt 30-45 minuter.

Allt gott!
Joakim

Joakim.wising@umu.se.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Artificiell intelligens i svenskt skogsbruk - inbjudan!

frimodig  
#799611 Intressant :) Kollar med en vän.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).