Öppna kategorin

Köra grejer till skogen i snöskopan

11 inlägg 2426 visningar 6 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Köra grejer till skogen i snöskopan

svampbob  
#793019 Jag kör hjullastaren till skogen och oftast är det klaffskopan som sitter på. Ibland ska är det något som ska med och då är det lätt att ställa det i skopan och åka iväg. Det svåra är att komma ihåg att det står i skopan när jag har åkt en bit och ser något som behöver åtgärdas.

Än har det inte gått så långt att jag har tippat av mina grejer i en snövall men jag har glömt av mig ett par gånger och gått över i snöskotrar läget.

Jag kan inte vara ensam. Vad är ert största misstag i ämnet?



   TS
Elmia
Avatar Fallback

Re: Köra grejer till skogen i snöskopan

strumpa  
#793022 Hade krattan och något mer i skopan för att elda lite ris på åkern. När riset var eldat hittade jag resterna av krattan i askhögen...

Avatar Fallback

Re: Köra grejer till skogen i snöskopan

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#793062
strumpa skrev:Hade krattan och något mer i skopan för att elda lite ris på åkern. När riset var eldat hittade jag resterna av krattan i askhögen...

🤣 🤣

Användarvisningsbild

Re: Köra grejer till skogen i snöskopan

Suneland  
#793083 Jag körde ut 2 dunkar hydraulolja och 4 dunkar diesel till grävaren, i skopan på traktorn som vanligt.. när jag kom hem fick jag hjärnblödning och tippade ned alla tomma dunkar på backen från 2m höjd då jag parkerat och skulle tilta ned skopan.. bucklor på jeepdunkar ger bara karaktär.. visst? 🤣

Avatar Fallback

Re: Köra grejer till skogen i snöskopan

tallen100  
#793087
Suneland skrev: bucklor på jeepdunkar ger bara karaktär.. visst? 🤣

Jo men också färgsläpp på insidan, som blir som mjöl och det tätar väldigt bra i filter...😆

Användarvisningsbild

Re: Köra grejer till skogen i snöskopan

Nyborg  
#793091
tallen100 skrev:
Suneland skrev: bucklor på jeepdunkar ger bara karaktär.. visst? 🤣

Jo men också färgsläpp på insidan, som blir som mjöl och det tätar väldigt bra i filter...😆

Tänk vad bra på de gamla bm-arna där det sitter en sil i påfyllningen....

Avatar Fallback

Re: Köra grejer till skogen i snöskopan

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#793098 Jag har gått över till gamla Aspen plastdukar istället för jeepdunk just pga färgsläpp.

Användarvisningsbild

Re: Köra grejer till skogen i snöskopan

Nyborg  
#793099 Har i några år använt hävertpump från Biltema vid tankning, smidigt och slipper stå och välta dunk över traktorn. Den blev till slut kass i själva pumpen, så kapade den och satte en slangbit på istället som passade över renblåsningsmunstycket från tryckluften. Nu går det kvickt att tömma dunken!

Användarvisningsbild

Re: Köra grejer till skogen i snöskopan

Raggarö  
#793168 Har vid något tillfälle haft prylar som stuckit ut utanför skopan och fastnat i grenar, bl.a. en Stihl 462 med lååångt svärd, det klarade sig med ett nödrop och en smärre saltomortal. Nu ser jag till att allt ligger bättre placerat.

Raggarö

Användarvisningsbild

Re: Köra grejer till skogen i snöskopan

Kallkällene  
#793177 Granngubben som är anledning till att ja idag kör grävmaskin, han köpte nya gummistövlar å hämtade ut en back öl på utlämningsställe för många år sedan, körde sin Volvo 646 traktorgrävare å svängde in i grusgropen å fyllde skopan mä väggrus påväg hem

Användarvisningsbild

Re: Köra grejer till skogen i snöskopan

Skogsjacke  
#793238 En kompis var på väg hem från röjning och hade röjsågen i traktorskopan , den skakade ut med klingan först utan att han märkte det. I ögonvrån ser ser han nåt som flyger iväg , det var röjsågen. Den hade hakat tag i en tall bredvid skogsvägen , det resulterade i att både riggrör och drivaxel blev krokiga... Otur

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).