Öppna kategorin

Stormen Otto över södra Sverige 17-18/2

36 inlägg 4894 visningar 13 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Stormen Otto över södra Sverige 17-18/2

Järnoxen  
#793076 Gick en runda för att se hur illa det var och när det inte fanns något på egna fastigheten så fortsatte jag hos grannarna. Hittade bara några enstaka träd här och där, tills jag tre grannar bort rundade en bergsknalle och fick se detta:
1676739170_img_20230218_141443_908.jpg

1676739178_img_20230218_142031_877.jpg

Jag uppskattar det till ungefär ett halvt hektar som has gått i backen, inte helt förvånande eftersom det är den första större skogen på ett par kilometer och en relativt ny hyggeskant, men inte blir det roligare för det.

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Stormen Otto över södra Sverige 17-18/2

th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#793102 Inte ett träd nerblåst 👍 👍 Gudrun tog nog allt som var känsligt men även min nyare hyggeskant mot rågrannen och hans andra grannes kant 150 meter längre bort klarade sig.

Användarvisningsbild

Re: Stormen Otto över södra Sverige 17-18/2

Tåndemåla  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#793116 Verkar vara en bra storm. Mycket spänning med lite skador!

   TS
Användarvisningsbild

Re: Stormen Otto över södra Sverige 17-18/2

Badger  
#793131 Otto var snäll mot min skog också, kunde bara se en enda frötall så fått lite mer lutning. Så det blev inget merjobb.

Avatar Fallback

Re: Stormen Otto över södra Sverige 17-18/2

Tralsmo  
#793153 Ja körde över min fastighet igår.

Har ju precis gjort 10 hektar första gallring.
Inget av de i läge som ä ogint för blåsten.
Helt intakt.
Va ju dessutom gjort i rätt tid å inte hårt gallrat.

Har hittat ett par frötall som står på sne samt en björk som varit på gång länge.

Lär ju säkert hitta nått till.

Har varit runt lite kors å tvärs runt Värnamo å Moheda igår å idag.
Inget å tala om direkt.

Användarvisningsbild

Re: Stormen Otto över södra Sverige 17-18/2

generationsskifte  
#793196 Har gått igenom fastigheten nu och det var ett tiotal träd totalt. De gör sig bra i timmervältan för hade haft svårt att få ihop 10 kubik annars, man ska ju se allt positivt 😤 Däremot hittade jag en klunga med 15 borraträd och i det fallet är de omöjligt att se det som något positivt. 👎

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).