Öppna kategorin

Traktplanerare

4 inlägg 2427 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Traktplanerare

PlanerarAnna  
#786381 Hej!
Finns det några planerare här som skulle vilja dela med sig av hur de upplever yrket? 🙂
Jag har jobbat länge i lantbruket och vill sadla om till skogsbranschen. Intresset för skogen finns och planerare tror passar mig bra.Börjar utbildning i vår.
Jag vet att eget driv och att kunna jobba en hel del ensam är ett måste. Men vill gärna höra era åsikter, för och nackdelar.
Tack på förhand!



   TS
Elmia
Användarvisningsbild

Re: Traktplanerare

Tåndemåla  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#786391 På företaget jag jobbar på har vi inga planerare men flera av mina planläggare kollegor har gått på Vreta och de har fått en bra utbildning där tycker jag. Det är 5 tjejer bland oss planläggare. Så glöm inte det yrket när du planerar din framtid

Avatar Fallback

Re: Traktplanerare

Axl  
#786484 Tror det är ganska stor variation mellan olika företag vilket ansvar som ligger på planeraren. Kan vara värt att jämföra, tror det blir ett roligare jobb om man får ett lite bredare ansvar än bara hänga snitselband.

Användarvisningsbild

Re: Traktplanerare

PlanerarAnna  
#786583 Ja det verkar vara väldigt olika på hur tjänsterna är utformade. Det beror väl delvis på vilken erfarenhet /utbildning man har. Jag har ju ingen tidigare erfarenhet av att jobba i skogen, även och jag har egen skog och varit med en del där,jag ska gå Planeraren på Gammelkroppa, den är ju "skogstekniker light".
Som det låter när jag pratar med folk i olika bolag har dom stor brist på bla planerare.
Så det borde ju gå att få jobb,hoppas jag. 🙂

Planläggare gör väl även skogsbruksplaner? 🤔

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).