fre 09 dec 2022, 11:30#783074Nån som har kolla på vad som händer med dieselpriset vid nyår , funderar på om jag skall fylla tanken nu eller efter nyår .
Har letat utan att bli klok på hur det blir ,nån som har koll?
Öppna kategorin
Dieselpris
TS
fre 09 dec 2022, 12:45#783096Regeringen har "lovat" 40 lägre lägre pris vid pump efter nyår, men det är skit samma.
Allt beror på tillgången av diesel = världsmarknadsläget + svenska kronans värde gentemot dollarn.
Tror du på fallande dollarkurs, tror du på en avtagande efterfrågan på diesel - vänta då, om inte, köp nu.
Allt beror på tillgången av diesel = världsmarknadsläget + svenska kronans värde gentemot dollarn.
Tror du på fallande dollarkurs, tror du på en avtagande efterfrågan på diesel - vänta då, om inte, köp nu.
tor 15 dec 2022, 10:57#784222Jag beställde diesel i början på veckan och fick det igår. Då hade priset redan stigit en krona igen.
Att jag beställde nu var pga Kinas nya Covidlinje att inte längre stänga ned hela städer för en enda snuvig Kines. Så jag tror att det kommer att öka efterfrågan.
Ett par kronor på några kubikmeter år också pengar.
Att jag beställde nu var pga Kinas nya Covidlinje att inte längre stänga ned hela städer för en enda snuvig Kines. Så jag tror att det kommer att öka efterfrågan.
Ett par kronor på några kubikmeter år också pengar.
"For a successful technology, reality must take precedence over public relations, for Nature cannot be fooled"
- Richard Feynman
- Richard Feynman

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar