Öppna kategorin

Nya karaftledningsgator från Norrland

62 inlägg 8446 visningar 9 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Nya karaftledningsgator från Norrland

r93  
#783656
busholle skrev:
r93 skrev:Vad menar du med terrängtransport inte är tillåtet? Något sådant har jag inte hört talas om, fullastad avverkningsskotare är väl det tyngsta som gått över i skogsmark här hemma.


Det är den informationen jag fått till mig. Passage över ledningen ska ske där det är anordnat väg.


Där ser man, det har jag inte hört ett ord om, skulle ställa till det enormt!

Elmia
Avatar Fallback

Re: Nya karaftledningsgator från Norrland

alias  
#783660
r93 skrev:
busholle skrev:
r93 skrev:Vad menar du med terrängtransport inte är tillåtet? Något sådant har jag inte hört talas om, fullastad avverkningsskotare är väl det tyngsta som gått över i skogsmark här hemma.


Det är den informationen jag fått till mig. Passage över ledningen ska ske där det är anordnat väg.


Där ser man, det har jag inte hört ett ord om, skulle ställa till det enormt!


För Sydvästlänken så står det under punkt "5. Övriga föreskrifter" i ledningsrättsbeslutet att fastighetsägaren bl.a. inte får ändra marktryck/belastning utan ledningsägarens i god tid inhämtade medgivande. Ledningsägaren är å andra sidan ålagd att anvisa eller utföra lämpliga skyddsåtgärder när arbete behöver utföras i ledningens närhet. Detta utan kostnad för fastighetsägaren och ansvaret är begränsat till åtgärder kopplade till pågående markanvändning vid intrångstillfället.

Vet att SVK har anlagt ordnade överfarter över kabeln på vissa ställen på en del fastigheter.

MVH
Alias

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).