Öppna kategorin

Politik och då främst Centern

228 inlägg 28994 visningar 30 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Politik och då främst Centern

Mellberg  
#768995
hlb skrev:Tycker Mellberg att lika människovärde skall gälla även för de som röstar på SD, eller närmar du dig de storbönder i Bondeförbundet med nazistiska sympatier, som det fanns gott om när jag var liten.
Kom ihåg att jag varit medlem i Centern många fler år än du, men varit klok nog att gå ut, som väldigt många andra.


Jag har inte varit medlem C , tror inte jag röstat C någonsin tidigare. Mina nu döda föräldrar röstade alltid C och mina nu döda svärföräldrar röstade alltid S.

För Skogspolitiken kan man välja bara C om man vill ha ett inflytande oavsett regeringsparti,. Hoppas att fler inte bara skogsägare förstår allvaret. Lägg din röst på C . 👍

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Politik och då främst Centern

hlb  
#768997 Mellberg svarar inte på min fråga om lika människovärde för SD-are. Är tystnaden svar nog?

Användarvisningsbild

Re: Politik och då främst Centern

lodin92  
#769000
Mellberg skrev:Jag har inte varit medlem C , tror inte jag röstat C någonsin tidigare. Mina nu döda föräldrar röstade alltid C och mina nu döda svärföräldrar röstade alltid S.

För Skogspolitiken kan man välja bara C om man vill ha ett inflytande oavsett regeringsparti,. Hoppas att fler inte bara skogsägare förstår allvaret. Lägg din röst på C . 👍


Nyfiken på om du på riktigt tror skogspolitiken blir bättre av att C får kompromissa med MP och vänstern jämfört med ett högeralternativ? För man kan verkligen inte bara välja C utan man får dessa på köpet

Användarvisningsbild

Re: Politik och då främst Centern

Mellberg  
#769003
hlb skrev:Mellberg svarar inte på min fråga om lika människovärde för SD-are. Är tystnaden svar nog?


Människovärde på Centerpartister borde faktiskt vara något högre, så om du röstar på C är du mer värd, annars något lägre. Röstar man på SD som min svägerska blir värdet försumbart.. =)) =)) =))

Användarvisningsbild

Re: Politik och då främst Centern

hlb  
#769005 Bra, det var tydligt, Då vet vi, men ett gott råd är, att du bör vara väldigt försiktig med sådana uttalande, då de kan leda till åtal enligt svensk lag.

Avatar Fallback

Re: Politik och då främst Centern

Röjkvist  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#769010 Har poströstat idag. På blå laget 👍

Användarvisningsbild

Re: Politik och då främst Centern

Mellberg  
#769012
hlb skrev:Bra, det var tydligt, Då vet vi, men ett gott råd är, att du bör vara väldigt försiktig med sådana uttalande, då de kan leda till åtal enligt svensk lag.


EU lag hlp är det som gäller .. =)) =)) =))

Avatar Fallback

Re: Politik och då främst Centern

tallen100  
#769015
Mellberg skrev:Annie är nu vinnaren och som gammal C-väljare vill man återvända . Övriga partier bryr sig inte mycket om landsbygden, Lägg din röst på C, både för glesbygd och stad.. 👍

Du lever tydligen i det förgångna,
Men du har iaf snappat upp vad den nutida partiledaren heter. 🤣

Användarvisningsbild

Re: Politik och då främst Centern

Torbjörn Johnsen  
#769017 Vi kanske ska lägga pajkastningen åt sidan et tag? Under tiden så kan man läsa vad partierna svarar på våra tio frågor om skogsbruk och skogsindustri. Hittills har Socialdemokraterna, Centern, Sverigedemokraterna och Miljöpartiet svarat. Ni hittar länkar till varje fråga längst upp i den här tråden. I varje sådan "frågetråd" kan ni se hur partierna svarar på just den frågan:

Tio frågor till partierna om skog, klimat och skogsindustri

Avatar Fallback

Re: Politik och då främst Centern

surjämten  
#769080 Verkar som det dykt upp en ny "tvärtemotmänniska"
Inte Ulf denna gång.

Avatar Fallback

Re: Politik och då främst Centern

tallen100  
#769083
surjämten skrev:Verkar som det dykt upp en ny "tvärtemotmänniska"
Inte Ulf denna gång.

Snart finns det minst en för varje kategori.
en för skogsbruk, en för politik, och ett par tre stycken för elförsörjningen.
Få se vad snart det kommer en som är frälst i stigas motorsågar oxå 😉 😆

Avatar Fallback

Re: Politik och då främst Centern

jannee  
#769090 Thorbjörn varför inte också ta upp vad partierna tycker om det s.k. tjänstemannaansvaret.
Som det nu är tycker både S och C att det är bra = egentligen inget ansvar alls, medan m och framförallt SD vill öka på ansvaret = straffmöjligheter när byråkraterna gör fel.

Användarvisningsbild

Re: Politik och då främst Centern

anersimyra  
#769104 Förtjusningen över det tidigare ämbetsmannaansvaret ter sig i dag tämligen förlegat, kan man tycka..🙃. https://st.org/rad-och-stod/jobba-statl ... annaansvar

Avatar Fallback

Re: Politik och då främst Centern

Hema  
#769112
anersimyra skrev:Förtjusningen över det tidigare ämbetsmannaansvaret ter sig i dag tämligen förlegat, kan man tycka..🙃. https://st.org/rad-och-stod/jobba-statl ... annaansvar

Men att vägra göra sitt jobb om "fel" parti går o vinner? Vederbörande borde sättas i skamstocken med skylt runt halsen, med texten "Tyckte sig vara för mer än demokratin".

   TS
Användarvisningsbild

Re: Politik och då främst Centern

anersimyra  
#769128
Hema skrev:
anersimyra skrev:Förtjusningen över det tidigare ämbetsmannaansvaret ter sig i dag tämligen förlegat, kan man tycka..🙃. https://st.org/rad-och-stod/jobba-statl ... annaansvar

Men att vägra göra sitt jobb om "fel" parti går o vinner? Vederbörande borde sättas i skamstocken med skylt runt halsen, med texten "Tyckte sig vara för mer än demokratin".

Det ”fallet” av arbetsvägran känner jag tyvärr inte till men en arbetsvägran är ett solklart skäl till uppsägning oavsett anställningsform..🙂👍

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).