Öppna kategorin

Politik och då främst Centern

228 inlägg 29150 visningar 30 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Politik och då främst Centern

djkj  
#769972 Vid sidan av Moderaterna är ju även KD ett parti som tydligt är på Skogsägarnas sida:
https://kristdemokraterna.se/var-politi ... -skogsbruk

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Politik och då främst Centern

rokon  
#770119 KD är ett avsevärt bättre val än Centern 10 dagar i veckan året om.
Centern har blivit ett kaotiskt parti inte undra på då dess ledare har som förebild en kapitalstark kaosideolog.

Avatar Fallback

Re: Politik och då främst Centern

hardman  
#770213 Tyvärr har ju centerns intresse enbart varit att stoppa SD. Så dom har glömt bort politiken och framförallt landsbygden.
Rösta för en levande landsbygd säger dom. Kyss mig i röv....n.

Användarvisningsbild

Re: Politik och då främst Centern

Mellberg  
#770220 Jag tycker C åter är ett parti för landsbygden. Ja, egentligen det enda. Kom ihåg att C fick MP att lämna regeringen. Detta är en bedrift i sig,

C är ett alla dar, bättre alternativ än SD. Obegripligt att de, SD, de bruna, får några röster alls. KD borde vara ett bättre alternativ, kan man tycka.

Men M då, blir tyvärr bara ett men då.

Avatar Fallback

Re: Politik och då främst Centern

tallen100  
#770229
Mellberg skrev:Jag tycker C åter är ett parti för landsbygden. Ja, egentligen det enda. Kom ihåg att C fick MP att lämna regeringen. Detta är en bedrift i sig,

C är ett alla dar, bättre alternativ än SD. Obegripligt att de, SD, de bruna, får några röster alls. KD borde vara ett bättre alternativ, kan man tycka.

Men M då, blir tyvärr bara ett men då.

Det är tydligen ganska många som inte begriper vad du förstår😆😆

Användarvisningsbild

Re: Politik och då främst Centern

Helproffs  
#770231
Mellberg skrev:Jag tycker C åter är ett parti för landsbygden. Ja, egentligen det enda. Kom ihåg att C fick MP att lämna regeringen. Detta är en bedrift i sig,

C är ett alla dar, bättre alternativ än SD. Obegripligt att de, SD, de bruna, får några röster alls. KD borde vara ett bättre alternativ, kan man tycka.

Men M då, blir tyvärr bara ett men då.


Men om du får 5 lr 20% procent för ditt virke förstår du skillnaden direkt misstänker jag, så om 15% fler röstar på SD än c borde du kunna förstå att fler har deras sympati? Efter förra valet när folk rösta på alliansen och c byter sida lär många aldrig mer ge dom en röst 💪

Användarvisningsbild

Re: Politik och då främst Centern

Mellberg  
#770232 Så sa Stenmark också, svårt att förklara för dom som inte förstår. Jag upprepar , om du inte röstar på C, är det bättre att rösta på KD än SD. Det måste väl även du hålla med om. :mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: Politik och då främst Centern

Helproffs  
#770234
Mellberg skrev:Så sa Stenmark också, svårt att förklara för dom som inte förstår. Jag upprepar , om du inte röstar på C, är det bättre att rösta på KD än SD. Det måste väl även du hålla med om. :mrgreen:

Grattis du har vunnit en bingolott 😉 🚜 🌳

Avatar Fallback

Re: Politik och då främst Centern

Bosse1  
#770235 Ligger man i diket i 8år så styrbromsar man 😀

Användarvisningsbild

Re: Politik och då främst Centern

Sjögården  
#770250 Som världsläget ser ut just nu borde Magdalena och Ulf efter valet sätta sig ner och försöka förhandla sig fram till en hållbar majoritet där många av de kritiska frågorna får sin lösning som står sig över tid. Gärna med Annie med som en garant för skogsbruket, jordbruket och landsbygden.
Jag är evigt trött på utspel, överdrifter, billiga poäng och populistiska förslag som vräkt fram senaste veckorna.
Klimatfrågan ,energipolitiken, brott och straff, skattepolitiken, är frågor där man egentligen inte är så långt från varandra i sakfrågorna.
Men sans och vett är väl bara att hoppas på.. 🙃

Avatar Fallback

Re: Politik och då främst Centern

Orsa  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#770255 På kort sikt kan man samverka över ideologiska skiljelinjer. Inte på lång sikt. Då blir det ingen ide att ha en dyr demokrati som tjäbblar och överbjuder varandra i pseudofrågor.
Det Sverige behöver är ett ifrågasättande av skatteuttag, bidrag, statlig/politisk inblandning i civilt liv, äganderätt lokaldemokrati mm. Den grundbultade kommunala demokratin är ju inget kvar av längre! Har ni inte märkt det? Här kan ju inte höger och vänster sitta och fika tillsammans längre eller ännu mer framöver. Sverige har ju blivit en supertoppstyrd maskin där medborgare mår dåligt överallt i samhället. Ungdomarna mår dåligt.

Användarvisningsbild

Re: Politik och då främst Centern

Helproffs  
#770259
Sjögården skrev:Som världsläget ser ut just nu borde Magdalena och Ulf efter valet sätta sig ner och försöka förhandla sig fram till en hållbar majoritet där många av de kritiska frågorna får sin lösning som står sig över tid. Gärna med Annie med som en garant för skogsbruket, jordbruket och landsbygden.
Jag är evigt trött på utspel, överdrifter, billiga poäng och populistiska förslag som vräkt fram senaste veckorna.
Klimatfrågan ,energipolitiken, brott och straff, skattepolitiken, är frågor där man egentligen inte är så långt från varandra i sakfrågorna.
Men sans och vett är väl bara att hoppas på.. 🙃


Kan vi få rösta först och se om det blir nån majoritet annars ser det ju ut som s och sd kan få det 🤭

Användarvisningsbild

Re: Politik och då främst Centern

Sjögården  
#770260 Du har en poäng i det faktum att på lång sikt behöver vi ha två tydliga alternativ där ideologin är skiljelinjen.
Men idag har S gått en bit åt höger, C är delvis en bit åt vänster, delvis åt höger, M har knuffats åt mitten eftersom SD och KD har fyllt upp allt utrymme till höger.
M försöker ta plats åt bägge håll men lyckas inte i den kampen.
Ytterlighetspartierna dit jag räknar V, SD och i någon mån KD mår bäst av att vara i opposition.
Samhället skulle just nu må bäst av en ansvarsfull fokusering på de stora frågorna som egentligen går över alla ideologiska och taktiska skiljelinjerna.
Vi behöver mer energi, inte mindre.Kärnkraft, Vindkraft , Solenergi och Biobränslen etc.
Vi behöver komma ifrån fossilbränslena snabbare än vi tidigare trott.
Vi behöver mer poliser, tydligare straff och långsiktiga lösningar så ungdomar i förorterna får tillbaka hoppet om framtiden.
Vi skall in Nato på ett bra sätt.
Vi behöver samverka med i första hand EU för att lösa de övergripande frågorna i världen där det mesta går åt fel håll för dagen.
Ser inte att årets valdebatt lyft oss något alls i rätt riktning.. 😥

Avatar Fallback

Re: Politik och då främst Centern

Orsa  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#770261 Rent tekniskt har vi precis samma tillgång till el nu som ifjol. S är duktiga på att skapa ny beskattningsbar marknad hela tiden. När vår tillverkande industri slutligen prisades ut och Statsminister Görsn sa att vi skulle svetsa i Polen och vi skulle industridesigna så blev Stefan statsminister andra arbetslösa och sen har vi satsat på privatupplånad konsumtion, i ca tio år har vi nu överbryggat med boendeindustrin för att komma till den lättkontrollerade elräkningsindustrin. När kablarna blev lagda och MP beslöt om nya fjärrmätare i alla bostäder senast 2025 så sa jag stt det blir reklam om SMS-ellån. Nu joxas det ju med skatteuttag för försvaret och de uppjackade taxeringsvärdena har ju lantmäteriet lika bra koll på som det är koll på dieselpumparna.
Vi har världens högsta skatter och och det blir fler och fler påhittejobb.

Avatar Fallback

Re: Politik och då främst Centern

r93  
#770349 Annie står med nooshi, Märta & Magda…
Ja, det räcker för mig.

Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).