Öppna kategorin

Politik och då främst Centern

228 inlägg 29068 visningar 30 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Politik och då främst Centern

Robur Clivus  
#773011 Nu är det bedömt skarpt läge och dags för medlemmar av Skogsforum att sätta ned foten, reda ut vem som ska ta över partiledarposten! Jag ställer mig frågande om det finns någon kvar inom partiet som kan backa med bil och släp (Figure of speech). Finns det någon storsnusare med stora sketna stövlar som kan axla rollen? Vilka namn kan styra undan från isberget?

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Politik och då främst Centern

Skogsvaktaren  
#773025 Nu när Annie Lööf lämnar sjunkande Centerpartiet på egen begäran, får vi hoppas att Emil Källström eller Helena Lindahl tar över Centerpartiet och kan prata med alla inkl SD.
Samt för fram landsbygdens folk och de gröna näringarna som är så viktiga för Sveriges hela befolkning...😃

Avatar Fallback

Re: Politik och då främst Centern

Bosse1  
#774969 Annie Lööf idag : Sveigedemokjatejna ,Sveigedemokjatejna Sveigedemokjatejna. Lika fokuserad som vanligt =))
Senast redigerad av Bosse1 fre 14 okt 2022, 11:43, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild

Re: Politik och då främst Centern

Peter_Högdahl  
#774970 Hon kan gnälla hurmycket hon vill,SD kommer alltid vara större och bättre än C👍

Avatar Fallback

Re: Politik och då främst Centern

tallen100  
#774976
Bosse1 skrev:Annie Lööf idag : Sveigedemokjatejna ,Sveigedemokjatejna Sveigedemokjatejna. Lika fokuserad som vanligt =))

Ny ståuppkomikej? 🤣

Avatar Fallback

Re: Politik och då främst Centern

jannee  
#774983 Centern var en gång i tiden det självklara valet för oss som bor på landsbygden.
I.o.m. att landsbygdens folk idag är i minoritet, bl.a bor många skogsägare i tätbebyggda samhällen eller i städer har också Centerns agenda förändrats.
Deras väljare är numera stadsbor och dessa vill inte sällan att landsbygden ska se ut som det gjorde för låt oss säga 50 år sedan, den utveckling som idag sker i samhället ska m.a.o. INTE landsbygden ha rätt att uppleva.
Viket parti vill tillgodose landsbygdens krav på tillgänglighet och liknande service som de stadsboende räknar som en självklarhet, absolut inte Centern.
Centern är det parti som ständigt söker bekräftelse och inte sällan lierat sig med arbetarpartiet - Socialdemokraterna.
En blandning av grönt och rött blir allt ifrån oklart gul till mörkt violett = m.a.o. vad som helst men absolut inte bra :oops:

Användarvisningsbild

Re: Politik och då främst Centern

JörgenO  
#788948 Undrar ändå om inte Centern hoppat i galen tunna med valet av ny ledare.
Bilder från Twitter

Användarvisningsbild

Re: Politik och då främst Centern

generationsskifte  
#788966 Han är väl även dömd för misshandel ett par gånger med? För min del kan han gärna ta rollen som partiledare, desto fortare går det ner till 4% spärren. Centern har sen länge lämnat den svenska landsbygden, och det svenska folket för den delen.

Användarvisningsbild

Re: Politik och då främst Centern

Martin Växjö  
#789062 Ge killen en chans! Han verkar skön tycker jag. Vem vet vad den andra killen hade gjort innan. De är från Botkyrka och den ena killen skallade den andra. För 20 år sen. Vem bryr sig. Det finns väl saker som piggar upp mindre.

Avatar Fallback

Re: Politik och då främst Centern

jannee  
#789067 Man ska inte hänga upp sig på partiledarna, de är bara talesmän/kvinna.
Det är de dolda personers agenda de framför, personer som inte har talets förmåga eller absolut INTE har rent mjöl i påsen, spelar ingen roll vilket.
Bara att se på Göran Person, stor sosseledare under många år, nu fungerande som vilken moderat som helst.
För övrigt inget ont om honom, trots att han var med om att bestjäla oss pensionärer på en djävla massa pengar.

Användarvisningsbild

Re: Politik och då främst Centern

generationsskifte  
#789090
Martin Växjö skrev:Ge killen en chans! Han verkar skön tycker jag. Vem vet vad den andra killen hade gjort innan. De är från Botkyrka och den ena killen skallade den andra. För 20 år sen. Vem bryr sig. Det finns väl saker som piggar upp mindre.


Nu var det ju de här med tidens gång, brukar media och etablissemanget ha översyn med SD:s företrädare? Ända dom talar om är deras historia och gamla ungdomssynder men det är tydligen bara viktigt och intressant när det gäller det partiet.

Nej denna snubben är inte skön, är så fruktansvärt trött på politiker och journalisters hat gentemot "vita medelålders män". För vi vet alla här inne att gruppen vita medelålders män har gjort att vi lyckats leva med den välfärd, lyx och överflöd som vi nu haft här i väst sen 1900-talets mitt.

Avatar Fallback

Re: Politik och då främst Centern

isteskog  
#789093 Under Annie Lööfs styre har jag inte röstat på Centern i riksdagsvalet. Lokalt är det en annan sak. Tror inte det blir någon större ändring med "Murre" som partiledare!

Användarvisningsbild

Re: Politik och då främst Centern

Skogsvaktaren  
#789109 Är det så här vi ska ha det?
Muharrem Demirok fick jag bekräftat att han är turkisk medborgare av Centerpartiets presschef Josefin Berglund Belani.
I vår nya värld där medborgarskap är handelsvara och potentiella verktyg för påverkan vet svenska myndigheter inte vilka av våra egna medborgare som också har skyldigheter gentemot länder som Turkiet och Ryssland.
Inte ens Säpo har en susning, uppger dess presstjänst😎

Avatar Fallback

Re: Politik och då främst Centern

tallen100  
#789114 Är det någon i SD som har något i bagaget då blir det liv i luckan och inget glöms bort.
Varför ska andra partier slippa undan?

Användarvisningsbild

Re: Politik och då främst Centern

Skogsvaktaren  
#789115 Med tanke på utvecklingen i landet, med allt fler skjutningar, sprängdåd, som kan betraktas som ren terrorism mot befolkningen, så måste vi väl tyvärr konstatera att Säpo inte håller måttet. En nation behöver en fungerande polis och en fungerande säkerhetspolis, något som uppenbart inte finns i dagens Sverige.
Sverige verkar heller inte ha någon kvalitativ underrättelsetjänst eller analytisk förmåga på central nivå. Man kunde inte förutse att Ryssland skulle bli aggressivt igen efter Sovjets kollaps och försvaret las i princip ned. Man kunde tydligen heller inte förutse hur Turkiet skulle reagera på en svensk Natoansökan.
Migrationsverket listar på sin hemsida fördelarna med dubbelt medborgarskap, till exempel:
Möjlighet att arbeta i flera länder.
Möjlighet att få del av sociala förmåner i mer än ett land, till exempel pensioner.
Sverige har en så bekymmersfri inställning att våra myndigheter inte ens vet hur många personer som har dubbelt medborgarskap i vårt land.
Skatteverket saknar sådana uppgifter

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).