Öppna kategorin

Black Rock och Vanguard äger snart hela världen.

92 inlägg 19769 visningar 17 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Black Rock och Vanguard äger snart hela världen.

th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#766636 Det är inte bara människor som går på konspirationsteorier. Metas chatbot Blenderbot 3 har efter en inte alltför lång stund på Internet kommit fram till att Metas VD Mark Zuckerberg är "obehaglig och manipulativ" samt den redan påstått att Donald Trump vann presidentvalet i USA 2020 och att han är president i dag https://www.nyteknik.se/popularteknik/m ... ar-7036160

Elmia
Avatar Fallback

Re: Black Rock och Vanguard äger snart hela världen.

r93  
#766638
th skrev:Det är inte bara människor som går på konspirationsteorier. Metas chatbot Blenderbot 3 har efter en inte alltför lång stund på Internet kommit fram till att Metas VD Mark Zuckerberg är "obehaglig och manipulativ" samt den redan påstått att Donald Trump vann presidentvalet i USA 2020 och att han är president i dag https://www.nyteknik.se/popularteknik/m ... ar-7036160


För en gång skull håller jag med Musk om att ”AI är det största hotet mot mänskligheten”

Användarvisningsbild

Re: Black Rock och Vanguard äger snart hela världen.

Fredrik Reuter  
#766657 Den stackars boten matades väl bara med artiklar som framhävts av Facebooks egen algoritm. Den i sin tur bygger på att man främst ska bli arg, förbannad eller ledsen för att väcka de starkaste känslorna och skapa mer interaktion.

Skit in blir skit ut men jag håller med, AI utan styrning kan troligtvis få hemska följder...

Avatar Fallback

Re: Black Rock och Vanguard äger snart hela världen.

r93  
#766667
Fredrik Reuter skrev:Den stackars boten matades väl bara med artiklar som framhävts av Facebooks egen algoritm. Den i sin tur bygger på att man främst ska bli arg, förbannad eller ledsen för att väcka de starkaste känslorna och skapa mer interaktion.



Är det därför Ulf får hålla på med sitt ohövliga språkbruk?

Användarvisningsbild

Re: Black Rock och Vanguard äger snart hela världen.

Björn T  
#766829 https://www.weforum.org/agenda/2016/11/ ... d-in-2030/
Detta är taget från wef:s hemsida, bara att läsa. Ganska utförligt beskrivet hur de tänker och resonerar.

Sen är det upp till var och en att bilda sig en egen uppfattning om detta. Men jag ser detta som ett allvarligt varningstecken.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Black Rock och Vanguard äger snart hela världen.

JörgenO  
#766836 Länken går till material från Davosmötet 2017. Din länk går till en samling artiklar där olika fackmän och politiker får spekulera kring hur samhället är beskaffat 2030. En del är skojigt som att vi koloniserar mars. En del annat är såhär fem år senare lite obehagligt nära som att våra västliga demokratier hotas och att USA håller på att tappa världsledarrollen. En dansk politiker spekulerar i att vi inte längre kommer att äga något (den här delen förekommer i många konspirationsteorier.) Hon skriver att varor blir mer av tjänster, att vi hyr våra bilar (det gör vi), att vi prenumererar o abbonerar istället för äger och avbetalar istället för att köper. Vi är väl redan där? Särskilt i USA. Vem har betalat 13kkr för sin iPhone? Det bakas in i abbonemanget och i det finstilta står att telefonen är bolagets egendom.

Jag tror många, kanske till och med de flesta, förstår att WEF är en stor och inflytelserik tankesmedja, lobbyorganisation och allmänt inflytelserik politisk kraft som samlar politik,företag och akademi till flådiga möten i Schweiz. En del förslag o tankar som samlas upp där får vidare spridning och mycket är säkert kloka tankar. Har man någorlunda intellektuell verkshöjd i Hjärnkontoret kan man även läsa framtidsscenarier som länkats till, och ta dem för vad de är, välgrundade spekulationer om framtida utveckling. Inget som WEF driver på eller önskar… utan just funderingar om framtiden, tänkta att få läsaren att fundera.
Jag tycker även detta framgår tydligt.
Men, som jag sagt innan, låt inte mig eller någon annan stå vägen för dina nyvunna Youtubekunskaper, de passar säkert in i din tankevärld 🙃

Såhär står det i inledningen till det länkade materialet… jag tror det är viktigt att man förstår detta och inte går omkring och tror att det som skrivs i det länkade är något WEF i hemlighet håller på att implementera:

As Brexit and Donald Trump’s victory show, predicting even the immediate future is no easy feat. When it comes to what our world will look like in the medium-term – how we will organise our cities, where we will get our power from, what we will eat, what it will mean to be a refugee – it gets even trickier. But imagining the societies of tomorrow can give us a fresh perspective on the challenges and opportunities of today.
Senast redigerad av JörgenO tor 11 aug 2022, 21:06, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild

Re: Black Rock och Vanguard äger snart hela världen.

Björn T  
#766848 Har man någorlunda intellektuell verkshöjd i Hjärnkontoret. Så bör man ju iallafall titta på mina inlägg och youtube länkar innan man öppnar tjäften och försöker spela besserwisser. Men som jag sagt tidigare i tråden, detta får tiden utvisa, runt 5-8 år så har vi svaret.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Black Rock och Vanguard äger snart hela världen.

Björn T  
#768963

Nu har wef startat egen armé

   TS
Avatar Fallback

Re: Black Rock och Vanguard äger snart hela världen.

Hema  
#769008
Björn T skrev:https://youtu.be/8VOb5s4FRR8
Nu har wef startat egen armé

Helt sjukt om detta stämmer.

Användarvisningsbild

Re: Black Rock och Vanguard äger snart hela världen.

Torbjörn Johnsen  
#769022 Det kan ju vara på sin plats med lite källkritiskt förhållningssätt gentemot den här typen av konspiratoriska mediekanaler?!

Användarvisningsbild

Re: Black Rock och Vanguard äger snart hela världen.

JörgenO  
#769024 Var inte en sån glädjedödare, Torbjörn. Om det adderas ett källkritiskt förhållningssätt och en gnutta verklighetsförankring blir det ju Inget kvar av den här underhållande tråden 😁😁😁

Användarvisningsbild

Re: Black Rock och Vanguard äger snart hela världen.

Arvid0  
#769025 Jag skiter i om det är sant, det är för jävligt ändå!

Avatar Fallback

Re: Black Rock och Vanguard äger snart hela världen.

Hema  
#769156

Detta är en seriös-Youtuber
Han pratar vanligtvis mest bara krypto, men då och då tar han upp ansra ämnen.

Samt hitta mer info på att amerikanska skatteverket rustar med vapen var inte heller särskilt svårt.

Avatar Fallback

Re: Black Rock och Vanguard äger snart hela världen.

Bosse1  
#769162 Björns klipp ca 17.50 pratar de om holodomor, är inga sagor det heller 🚜

Avatar Fallback

Re: Black Rock och Vanguard äger snart hela världen.

Hema  
#769637 WEF tipsar hur man ska prioritera sin energi på jobbet:
https://www.weforum.org/videos/quiet-quitting-explained
Saknar all logik, man är uppvuxen med iaf.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).