Öppna kategorin

Vår bockjakt.

12 inlägg 2820 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Vår bockjakt.

Erre  
#757027 Är det någon som ska ut imorgon?
Många olika bud. Jägareförbundet verkar ju vilja ta bort det. Men nu har vi ju jakt på bock även på våren. Och man hoppas ju att folk kan hantera det så det funkar.



   TS
Elmia
Avatar Fallback

Re: Vår bockjakt.

morco  
#757028 Jo jag tänkte nog ta årets bock imorgon, är lite av en köttjägare och ser bara fördelar mot att slakta i på sensommaren med flugor och elände . Brukar skjuta en eller max ett par bockar per år och väljer att göra det nu i vår istället. Tror nog jägarkåren klarar av att förvalta stammen på ett bra sätt även med vårjakt.

Användarvisningsbild

Re: Vår bockjakt.

Vedmaskin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#757031 Nä det har jag inte funderat på. Kommer jag ut så blir det med röjsågen.

Användarvisningsbild

Re: Vår bockjakt.

Älgfoderodlare  
#757036 ...
Senast redigerad av Älgfoderodlare fre 16 dec 2022, 13:33, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild

Re: Vår bockjakt.

Erre  
#757040
morco skrev:Jo jag tänkte nog ta årets bock imorgon, är lite av en köttjägare och ser bara fördelar mot att slakta i på sensommaren med flugor och elände . Brukar skjuta en eller max ett par bockar per år och väljer att göra det nu i vår istället. Tror nog jägarkåren klarar av att förvalta stammen på ett bra sätt även med vårjakt.

Ja nu har dom inte hunnit äta en massa svamp, dom är inte fulla med fästingar och dom är inte i brunst. Så vad gäller köttet borde det vara bättre nu på våren.

   TS
Avatar Fallback

Re: Vår bockjakt.

alias  
#757042
Erre skrev:Är det någon som ska ut imorgon?
Många olika bud. Jägareförbundet verkar ju vilja ta bort det. Men nu har vi ju jakt på bock även på våren. Och man hoppas ju att folk kan hantera det så det funkar.


Hade en tanke på det, men då jag inte är klar med helgens hjälpplantering och ett torn vid lämpligt hygge har lagt sig för vinden så blir det sannolikt inget av det hela.

MVH
Alias

Användarvisningsbild

Re: Vår bockjakt.

Erre  
#757043 Ska plantera klart jag med i helgen. Men man kanske ska vakta det man satte ifjol. Någon kväll i veckan.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Vår bockjakt.

Erre  
#757047 Hur eller hur. Lägg upp bilder ni som har jaktlyckan med er. 👍

   TS
Avatar Fallback

Re: Vår bockjakt.

Amatörhuggare 62  
#757092 Ingen bock.
Därimot en jordfräs.

Användarvisningsbild

Re: Vår bockjakt.

Erre  
#761602 Ingen som sköt en bock nu på våren?

   TS
Användarvisningsbild

Re: Vår bockjakt.

Vedmaskin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#761607 Nä. Jag sköt på det. 😉

Funderade inte heller på å ut. Väntar till augusti.

Användarvisningsbild

Re: Vår bockjakt.

halvproffs  
#761645 Vi som haft vårjakt i mångs år har bara positiva erfarenheter av det. Har suttit många timmar i fågelsång, sett ringduvornas flygningar för att imponerna på honorna, sett nyfödda kid, rävar, älgar mm.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).